Ak si Hyundai takto predstavuje našu budúcnosť, vôbec by sme sa nehnevali. Novinka dostala meno N Vision 74 a môžete o nej hovoriť skôr ako o pojazdnom laboratóriu ako o klasickom koncepte.

V prvom rade ale... vôbec to nie je malé auto. Má dĺžku 4952 mm, šírku 1995 mm, výšku len 1331 mm a rázvor náprav 2905 milimetrov. Pod jeho hranatou karosériou je ukrytá zostava palivových článkov s výkonom 85 kW, ktoré dokážu krátkodobo odovzdať 95 kW, teda 129 koní.

Okrem nich je na palube batéria s kapacitou 62,4 kWh, čo je ekvivalent približne 24 litrov benzínu, a pretože využíva 800-voltovú architektúru, zvládne nabíjanie výkonom až 350 kW. Samotné palivové články sú zásobované z nádrží na 4,2 kg vodíka, pričom tankovanie zaberie päť minút a Hyundai uvádza celkový dojazd 600 kilometrov.

Pohon dvojdverového športového kupé zabezpečuje dvojica elektromotorov, ktoré roztáčajú len zadné kolesá a ich systémový výkon je viac ako dostatočný. Pohotovostnú hmotnosť automobilka neprezradila a predpokladáme, že s ohľadom na techniku na palube nebude nízka, tento koncept je však hnaný vpred maximálnym výkonom 680 koní a najvyšším krútiacim momentom 900 Nm.

Hyundai chce týmto autom naznačiť, že by sme si mohli „potešenie z jazdy“ užívať aj v elektrickej ére (maximálna rýchlosť konceptu je 250 km/h) a navyše bez toho, aby sme museli hodiny čakať na nabíjanie batérií.

Otázkou ešte je, či Kórejci nájdu dosť odvahy, aby tvary konceptu N Vision 74 previedli aj do sériovej výroby. Bola by totiž celkom škoda, keby takto vyzerajúce auto skončilo len ako výstavný exponát.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

zdroj: Hyundai