Hyundai mal nedávno svoj N-Day, teda akciu, v rámci ktorej predstavil budúcnosť svojej športovej divízie a konkrétne výsledky jej zamestnancov. Vzdialenejšie zajtrajšky reprezentoval fantasticky vyzerajúci vodíkový elektromobil s palivovým článkom N Vision 74, ktorý vzdáva hold Giugiarovej práci pre Hyundai v 70. rokoch. O niečo bližšie plány naopak zastupuje RN22e, klasický batériový elektromobil vychádzajúci z nového Ioniqu 6.

Má dĺžku 4915 mm, šírku až 2023 mm, výšku 1479 mm a rázvor 2950 mm. Ak sa už začínate orientovať v kórejskej technike, určite vás neprekvapíme, ak povieme, že auto je postavené na E-GMP, teda Elektrickej-Globálnej Modulárnej Platforme, známej z mnohých súčasných elektromobilov Kia a Hyundai.

Automobilka tvrdí, že šasi bolo pre potreby konceptu RN22e „vylepšené a optimalizované“, pričom „auto má poukazovať na možnosť budúcej výroby vysokovýkonného modelu výhradne s elektrickým pohonom“.

Aby sme túto „marketingštinu“ dali do kontextu s realitou, tak pochopiteľne nejde o nejakú možnú budúcu výrobu ale hotovú vec. Jednak samotný Hyundai v ďalšej vete oznamuje, že už v roku 2023 predstaví prvý sériový športový elektromobil Ioniq 5 N, a navyše... Ak sa vám nechce čakať, už na jeseň si ho budete môcť kúpiť zabalený ako Kiu EV6 GT s výkonom 585 koní a krútiacim momentom 740 Nm.

Čo sú mimochodom na chlp rovnaké parametre, ktoré Hyundai uvádza aj pre nový koncept RN22e. A to isté platí aj pre jeho akumulátory s kapacitou 77,4 kWh pripojené na 800-voltovú architektúru, ktoré zvládajú tým pádom nabíjanie výkonom 350 kW. Ako také parametre ovplyvnia životnosť článkov, momentálne nevieme, ale výrobca sľubuje nabitie z 10 na 80 percent za osemnásť minút.

Maximálna rýchlosť konceptu je obmedzená na 250 km/h, čo opäť zodpovedá sériovej technike modelu EV6 GT, respektíve Kia uvádza maximálku dokonca 260 kilometrov za hodinu. Dvom motorom konceptu RN22e asistujú štvorpiestikové jednodielne strmene na prednej náprave v kombinácii s kotúčmi s priemerom 400 milimetrov a optimalizovaný systém riadenia prenosu výkonu na kolesá a nápravy v závislosti na zvolenom jazdnom režime. 

Takou trochu zvláštnou perličkou (pripomínajúcou vegánsku stravu, ktorá sa snaží napodobňovať mäso) je technika nazvaná N e-shift a N Sound – tá prvá vec imituje radenie bežného auta, druhá jeho zvuk a dokonca vibrácie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov

zdroj: Hyundai