„Rovnaké princípy, s akými sme postavili motory pre Ageru a Regeru, môžu byť aplikované na tieto menšie motory,“ hovorí Christian Von Koenigsegg.
Koenigsegg vyvíja malý výkonný motor

Bude motor s objemom 1,6 litra a výkonom 400 koní pod kapotou Qorosu? Isté to nie je

Je výkon 400 koní z 1,6 vôbec možný?

Štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 400 koní by mal poháňať sériovo vyrábané auto. Je vôbec taký vysoký výkon možný? Zakladateľ spoločnosti tomu verí. „Rovnaké princípy, s akými sme postavili motory pre Ageru a Regeru, môžu byť aplikované na tieto menšie motory. Zmenšením vŕtania a zväčšením zdvihu sme schopní znížiť tepelné straty motora. Tiež sme použili kované piesty, ojnice a veľmi kvalitné ventily, ktoré urobia motor tak efektívny, ako to len ide. Sú to drahšie diely, ale pri masovej produkcii to tak strašné nebude,“ hovorí Christian Von Koenigsegg. Ďalej hovorí, že pridaním technológie FreeValve zvýšia efektivitu o ďalšie 3 – 4 %.


Výsledkom tak má byť motor s výkonom 250 koní na liter. Toto ďaleko presahuje akéhokoľvek iného zabehnutého výrobcu agregátov. Podľa Koenigsegga sa veľké automobilky dostatočne nesnažia a nechcú investovať veľké peniaze do vývoja, keď funguje aj súčasné riešenie.


Turbodúchadlo bude samozrejmosťou, zatiaľ nie je jasné, koľko stupňov prepĺňania uvidíme. Určite však nečakajte elektrický kompresor. Ten je podľa Koenigsegga zaujímavý, ale technológia je neohrabaná, drahá a ťažká a zároveň to ide urobiť lacnejšie.


Otázkou je, čo bude firma robiť s malým výkonným motorom. Do hyperšportov pravdepodobne nepôjde. Pravdepodobnejšia bude spolupráca s nejakou automobilkou. Že by to bol čínsky Qoros? Možné je všetko. O pár rokov budeme možno prekvapení, keď uvidíme hot-hatch so štítkom Made in China.


Zdroj: carscoops