Podľa agentúry Reuters už VW zatiaľ vynaložil na kauzu 6,25 miliardy dolárov (5,46 mld eur). Prezradil to finančný riaditeľ Volkswagen AG Frank Witter pre týždenník Boersen Zeitung. A tiež potvrdil, že to nie je všetko.

Podľa Wittera to bude v roku 2019 prinajmenšom ďalších 2,28 mld dolárov (2 mld eur). Pokuty však budú pokračovať aj v roku 2020, kedy vo VW očakávajú platby v hodnote ďalšej miliardy eur. Dokopy to teda je takmer 8,5 mld eur, čo naozaj nie je málo. A ani to nemusí byť finálny účet. Voči VW totiž v mene dieselgate prebieha viacero súdnych sporov...

Vo VW aj z tohto dôvodu zastavili niektoré rozšafné projekty. Nebude ďalšia generácia luxusného typu Phaeton, nebude nový Beetle, Scirocco a podobne. VW sa viac začína orientovať na elektrickú ponuku modelov ID. Kam až to celé môže prísť? Bude sa Volkswagen snažiť preorientovať kompletne na sféru elektromobilov? Otázkou zostáva, či by tie sumy nemali byť vyššie. Vieme, že v USA značka odškodňovala priamo zákazníkov, zatiaľ čo v Európe len na dobrovoľnej báze upravili dotknuté motory.