Druhý dôvod sa totiž vynoril až vo svetle osadenia typu Lada Vesta motorom 1,6i s filtrom pevných častíc. Rusi pripravili auto, ktoré dokáže splniť aj mimoriadne prísnu emisnú normu Euro 6d-Temp platnú od 09/2019. Homologovateľný by pre trh EÚ bol až do roku 2021, no ako sa ukazuje, nie je vôľa, aby sa tak stalo.

Ako oznámila firma AvtoVAZ, počas jari 2019 zastaví dodávky svojich áut do Európy. Dopredať bude možné skladové zásoby. Situácia sa však v budúcnosti môže zmeniť, AvtoVAZ upravuje svoju exportnú stratégiu na najbližšie roky.

Rusi prosto potrebujú pre EÚ novú stratégiu. "Vyrukujeme, až keď budeme pripravení, a to v spolupráci s našimi aliančnými partnermi.“ Naopak, posilnia export do Kazachstanu, Uzbekistanu a Bieloruska. Teda na trhy, kde má tradične silnú pozíciu. V týchto krajinách skončila väčšina z 38 000 expor­tovaných vozidiel. V krajinách EÚ to bolo len 5 325, takže je logické, že Európa Lade pri súčasnej kapacite výroby príliš chýbať nebude. Bude však chýbať cenovo a protihodnotou orientovaným Európanom?