Návrhári model koncipovali ako vozidlo s tradičnými charakteristickými znaky terénnych vozidiel v angličtine známych ako UTV. Či už ide o priznané prvky zavesenia kolies, ochrannú klietku alebo robustné terénne pneumatiky na zdolávanie bahnitých ciest. Rozmery vozidla sú 3 120 mm (dĺžka), 1 725 mm (šírka), 1 800 mm (výška). Karoséria ponúka ochranu pasažierov pri začlenení kultovej masky chladiča Lexus a zachovaní dlhého zdvihu sústavy zavesenia predných kolies. Predné blatníky sú koncipované tak, aby zaistili ochranu pri nečakanom kontakte so skrytými balvanmi a nánosmi bahna. 

Kryty sústavy zavesenia, prepojené so zásobníkom na vodík v zadnej časti vozidla, chránia funkčné súčasti a zďaleka hlásajú odolnosť, ktorá sa typicky spája s vozidlami SUV značky Lexus. Prepracovaný temne bronzový lak ide ruka v ruke s ľahkou karosériou a prvkami odpruženia navrhnutými tak, aby zaistili pohodlie a zábavu pri jazde v teréne. Najnovší variant dizajnového jazyka Lexus sprostredkuje motív písmena L na predných aj zadných svetlách a písmenové označenie LEXUS na zadnej časti vozidla. V súlade s koncepciou Tazuna je v kabíne použitý jednoduchý ukazovateľ, ktorý zrozumiteľne poskytuje aktuálne potrebné informácie, zatiaľ čo sa vodič koncentruje na ovládanie vozidla. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zhmotnenie kvality a remeselného spracovania Lexus

Exteriér a kabína konceptu sú ukážkou mimoriadnej kvality dielenského spracovania nevídaného pri rekreačnom vozidle. Volant obšitý kožou, vymodelovanú hlavicu radiacej páky alebo sedadlá s prvkami odpruženia, ktoré vyhladzujú nerovnosti na ceste. Samotné sedadlá sú čalúnené odolnou syntetickou kožou. Prvý vodíkový spaľovací motor Lexus spĺňa všetky prísne požiadavky výrobcu na kvalitu, odolnosť a spoľahlivosť (QDR) v kontexte náročného cestovania v teréne.

Čistý vodíkový pohon s atraktívnymi vlastnosťami

Pri napĺňaní cieľov uhlíkovej neutrality Lexus nezabúda na radosť za volantom. Koncepčný model ROV zhmotňuje atraktívny zvukový prejav spaľovacieho motora, ktorý je spojený s rýchlym spaľovaním vodíka. Na pohon slúži vodíkový spaľovací motor 1,0 litra, fungujúci podobne ako motor benzínový, ale v tomto prípade s vysokotlakovým zásobníkom na stlačený vodík, ktorý sa presne dávkuje systémom priameho vstrekovania vodíka do spaľovacej komory. Nový vodíkový motor Lexus produkuje prakticky nulové emisie pri zanedbateľnom spaľovaní motorového oleja počas jazdy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Lexus News