Aktuálne Porsche 911 s interným typovým označením 992 je ôsmou generáciou deväťsto-jedenástky a jeho svetová premiéra prebehla koncom novembra 2018 v rámci autosalónu v Los Angeles. Doterajší vrcholný model s atmosférickým motorom – teda 911 GT3 – bol verejnosti predstavený vlani vo februári a už v nasledujúcom týždni ho vystrieda verzia s prívlastkom RS, čo je skratka z nemeckého Rennsport, teda pretekárske.

Ako sme už spomenuli, techniku nepoznáme, nad zadnou nápravou by však mal pracovať ďalší evolučný stupeň štvorlitrového plochého šesťvalca s objemom 4,0 litra. V štandardnej GT3 a GT3 Touring má táto jednotka 375 kilowattov, teda 510 koní pri 8400 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 470 newtonmetrov pri 6100 ot./min.

Všeobecne sa predpokladá, že pohonná jednotka by mohla mať o pár desiatok koní navyše, zároveň je ale takmer istotou, že si nechá istý odstup od najslabšieho preplňovaného modelu 911 Sport Classic, ktorý z 3,7-litrového (mierne oslabeného) biturba produkuje 550 koní a 600 Nm.

Presné čísla budeme mať pre vás k dispozícii v stredu, 17. augusta, tak by sme sa zatiaľ mohli pozrieť na aerodynamiku.

RS bude v tomto smere opäť extrémne a je vidieť, že konštruktéri sa „hrali“ s každým jedným detailom. Za pozornosť stojí odvetrávanie prednej kapoty, ktoré obvykle odvádza horúci vzduch od predných chladičov. Nepredpokladáme, že by tieto otvory slúžili niečomu inému, novinkou sú však lamely udržujúce vzduch v požadovanom smere a podľa možností bez turbulencií.

To isté sa opakuje v hornej časti predných blatníkov, pričom tieto otvory slúžia jednak na zníženie pretlaku pod blatníkmi a samozrejme tiež odvádzajú prebytočné teplo od sériových karbónovo-keramických kotúčov.

Novinkou sú vertikálne usadené a v kontrastnej čiernej lakované krídla (alebo lamely, ak chcete) na blatníkoch za každým kolesom, ktoré sa opäť snažia zmierniť turbulencie vznikajúce okolo roztočených kolies.

Mimochodom, keď už sme u nich. Červené disky sú uchytené centrálnymi maticami a majú rozdielne rozmery. Fotky nie sú úplne kvalitné, ak sme ale čísla prečítali správne, vpredu sú dvadsiatky obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport s rozmermi 275/35 ZR20 a vzadu ešte o palec väčšie na gumových valcoch 335/30 ZR21.

Asi najväčším „lepidlom“ pre zrak bude obrovské zadné krídlo, ktoré je tentoraz doplnené aktívnym ovládaním spodnej lišty. Netrúfneme si presne odhadnúť, ako presne toto nastavovanie bude fungovať, vyzerá to však, že sa o správnu polohu postarajú dva malé lineárne hydromotory. Berte to ale s rezervou. Ich ovládanie môže byť kľudne pneumatické alebo elektrické, krokovými motormi.

A ešte pár drobností. Povšimnite si nápisy na bokoch. V porovnaní s minulými modelmi sa viditeľne zmenil font písmen RS, ktoré teraz svojim tvarom dosť pripomínajú RS na rýchlych Fordoch. A keď nahliadnete do interiéru, nie je možné prehliadnuť očakávanú dvojspojkovú prevodovku PDK, označenie stredovej polohy alcantarou čalúneného volantu a červené pruhy použité namiesto klasických kľučiek dverí.

zdroj: Cochespias