Ak čakáte hodnotu maximálneho výkonu, informácie o konfigurácii motorov, respektíve koncepciu, ale tiež kapacitu batérií, dojazd a ďalšie detaily, ktoré obvykle zaujímajú priaznivcov áut na baterky, rovno upozorňujeme, že týmito podrobnosťami slúžiť nemôžeme.

Maserati sa totiž namiesto klasickej premiéry rozhodlo zverejniť krátke päťminútové video, v ktorom dvojica zamestnancov vysvetľuje, čo je GranTurismo Folgore zač.

V rámci (naoko) nezáväznej debaty zaznie, že akumulátory sú integrované do stredového tunela, vypočuť si môžete falošný digitálny zvuk neexistujúceho výfuku, ale v prvom rade... auto je bez najmenšieho kúska kamufláže, takže si ho môžete prehliadnuť zo všetkých strán. Aj preto je zvláštne, že automobilka v tejto snímke z nejakého dôvodu maskuje palubnú dosku či volant, čo v kontexte videného nedáva veľmi zmysel.

O niečo dôležitejšie je, že v dialógu sa dá zachytiť aj pár konkrétnych zaujímavých čísiel. Po pripojení auta na rýchlonabíjačku Maserati prezradí, že za 10 minút predĺžite dojazd o 100 míľ, teda zhruba o 161 kilometrov a Folgore (taliansky blesk) tiež celkom dostojí svojmu menu, pokiaľ ide o akceleráciu z miesta. Na 60 míľ za hodinu (97 km/h) zrýchli za 2,6 sekundy a pri nám tradičnejšej disciplíne z 0 na 100 km/h bude potrebovať 2,7 sekundu.

Talianska automobilka prekvapivo neskrýva ani maximálnu rýchlosť. Tá sa má pohybovať nad hranicou 200 míľ za hodinu, inak povedané počítajte s možnosťou vyskúšať za volantom tejto novinky viac ako 320 km/h. Ako sme už naznačil, výkon je stále tajný, už nejakú dobu sa ale hovorí o tom, že prvé sériové elektrické Maserati by malo mať okolo 1200 koní.

zdroj: Maserati