V karosárni Zagato sa venovali najmä streche, oknám a stĺpikom.

V karosárni Zagato sa venovali najmä streche, oknám a stĺpikom.

Maličké „kupé“ predstavili na autosalóne v Ženeve v roku 2011. Vtedy išlo o koncept alebo ak chcete, o štúdiu. V čom je táto 500 od pôvodnej iná? Rozmermi to nebude. Karoséria s usporiadaním 2+2 je dlhá 3550 mm, široká 1630 mm a vysoká 1490 mm. Rozdielny je však tvar.

Horné partie malého Fiatu prešli kompletnou dizajnovou prestavbou. Všetko smerom od spodnej línie okien je nové. K najvýraznejším úpravám patria zmenené stĺpiky a strecha tvarovaná v štýle Zagato. Koncept stál na špeciálnych 17 palcových kolesách. Ako to bude teraz nevieme.

V žltej farbe vyzerá toto

V žltej farbe vyzerá toto "kupé" ako malý citrón na kolesách.

Fiat 500 Coupe Zagato je veľmi pekný dizajnový kúsok. Niečo mu však chýba a to je poriadne nabúchaný motor.

Pod kapotou pracuje preplňovaný dvojvalec TwinAir, ktorý dosahuje výkon 77 kW (105 k) pri 5500 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 155 Nm je dostupný od 2500 otáčok. Spočiatku prichádzali správy, ktoré naznačovali, že výroba bude prebiehať len na objednávky. Všetko je ale inak.

Teraz sa objavila informácia, že Fiat 500 Coupe Zagato ide do ostrej výroby. Na cestách sa objaví už na budúci rok. Zatiaľ nie je jasné ani to, koľko kusov plánuje výrobca pustiť do obehu. Rovnako zatiaľ nepadla reč ani o cene. Určite nepôjde o žiadnu lacnú záležitosť. Veď predsa módne doplnky niečo stoja. Mohol by sa tohto Fiatu chytiť ešte Abarth a potom by mu nechýbalo už nič.

A ešte jedna zaujímavosť na záver. Päťstovka síce v USA nie je obľúbeným autom a jej predaje sú pod očakávaniami, verzii Abarth sa ale darí mimoriadne dobre. Ročnú kvótu vypredali za mesiac.

Aj napriek úpravám je to stále ľahko rozoznateľný Fiat 500.

Aj napriek úpravám je to stále ľahko rozoznateľný Fiat 500.