Ale poďme pekne po poriadku. Absolútnym tohtoročným hrdinom je motor "starý" už snáď 4 roky. Vážne! Motorom roka 2010 je totiž 1,4 litrovy TSI twincharger. Teda motor prepĺňaný kompresorom aj turbom. Ak si dobre spomínam, premiéru mal koncom výrobného cyklu vo VW Golf V, kde produkoval 125 kW (170 k). Pre našinca je šteklivá informácia, že okrem typov Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan ho môžete mať aj v športovejších modeloch ako Ibiza Cupra a Fabia RS. A práve posledne menované auto je týmto o to zaujímavejšie. Nezvedie vás myšlienka mať auto s najlepším motorom roka 2010 už za 18 000 €?

Na druhom mieste skončil, podľa mňa stále najlepší súčasný motor sveta, biturbo 3,0 litrový šesťvalec so správnym označením BMW 3-litre DI twin turbo. Ten BMW ponúka v celom spektre svojich typov, 135i, 335i, 535 i, X5 35i, X6 35i a Z4 35i a Z4 35is. Osobne ma mrzí, že tento skvelý motor, ktorý už 2x za sebou v rokoch 2007 a 2008 získal ocenenie Najlepší motor roka BMW neponúka v modeloch 135i hatchback, ale len kupé a tiež nerozumiem, prečo ho neponúkajú aj v kupé radu 6.

Tretie miesto v celkovom hodnotení získal motor, ktorý je pre tento rok zároveň kráľom medzi výkonnými športovými motormi. Áno, jedná sa o Merceres-Benz AMG V8 6,2 l. Najfajnovejší V8 Mercedes na rozdiel od BMW dopraje v rôznych výkonových hladinách snáď všetkým svojim klientom. Verziu 63 AMG totiž robia v tomto všetkom: C 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, S 63 AMG, CL 63 AMG, SL 63 AMG, a ML 63 AMG. Výkonové spektrum v nich sa pohybuje od 457 k do 525 k. Modifikovaná verzia tohto V8 je aj v superšporte SLS AMG, kde má výkon až 571 k.

Štvrté miesto obsadilo znova BMW so svojim biturbo vznetovým dvojlitrom známom ako BMW 2,0 litre Twin Turbo diesel. Ak ma mrzí, že BMW nerobí 35i vo všetkom okrem MINI a Rolls Royce, v prípade modelov 23d je to ešte žalostnejšie. Skvelý biturbodiesel totiž majú len verzie 123d a X1 23d. A to je ohromná škoda. Minimálne pre prípadné modely 323d, 523d a dosluhujúci X3 23d. V každom z nich by bol tento motor hviezdnou kombináciou sily a úspornosti.

Piate miesto tiež obsadil motor z Mníchova. Tentokrát znova superšportový V8 z modelov M3. 4,0 litrový V8 montújú v oddelení Motorsport GmbH len do derivátov aktuálnej M3, teda do sedanu, kupé a kabrio.

Na šieste miesto celkovo sa dostal v predošlom článku spomínaný radový 5-valec Audi z modelu TT RS.

Siedme miesto definitívne potvrdzuje dominanciu BMW v tejto oblasti. Už niekoľkýkrát za sebou dostal 1,6 litrový turbo štvorvalec známy najprv z MINI Cooper S a Clubman Cooper S ocenenie odbornej poroty. Na tomto motore vďaka úzkej spolupráci s BMW medzičasom postavil Peugeot všetky svoje športové verzie súčasnosti 207 RC, 308 GTi a RCZ. Jeho ostro vyladenú verziu ponúka MINI v špičkových modeloch John Cooper Works pre verzie MINI i Clubman.

8. miesto patrí v úvode spomínanému jednolitru od Toyoty, ktorý japonská značka ponúka do troch svojich typov - iQ, Aygo a Yaris a spolupráca ho priniesla aj koncernu PSA pre autá Peugeot 107 a Citroen C1. Dá sa nájsť aj pod kapotou najmenšieho Subaru Justy.

Tabuľka International Engine of the Year 2010

1. VW 1.4-l TSI Twincharger 384 b
(VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra)
2. BMW 3-l DI Twin Turbo 365 b
(135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4)
3. Mercedes-AMG V8 6.2-l 258 b
(C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG)
4. BMW Diesel 2-l Twin Turbo 218 b
(123d, X1 23d)
5. BMW M 4-l V8 169 b
(BMW M3)
6. Audi 2.5-l turbo 155 b
(Audi TT RS)
7. BMW-PSA 1.6-l Turbo 153 b
(MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW)
8. Toyota 1-l 98 b
(Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy)