Mini popisuje svoju novinku ako prvý elektrický kabriolet na svete a zároveň tvrdí, že od nápadu k sériovej výrobe to jeho vývojové oddelenie zvládlo v priebehu ôsmich mesiacov.

To je neobvykle krátka doba, pravdou ale je, že v tomto prípade konštruktéri skombinovali známu techniku elektrického Cooperu SE s existujúcou karosériou Mini Cooper S Cabrio. Výsledkom je povedomé produkčné auto, ktorá sa nemalo pôvodne vyrábať, ale nakoniec si ho zákazníci budú môcť kúpiť.

Koľko si za tento model bude automobilka účtovať, momentálne ešte netušíme. Ak je vám ale spojenie otvoreného vozidla s takmer bezhlučným motorom niečím sympatické, dlho neváhajte. Mini oznámilo, že nemá v pláne postaviť viac ako 999 kusov.

Malé kabrio do zásuvky je inak po technickej stránka starý známy. Pred sebou máte 3,85 metra dlhý dvojdverový stroj s rázvorom 2495 milimetrov, šírkou 1727 mm a výškou 1427 mm. Inak povedané, jeho rozmery sa nezmenili a zachovaný ostal aj jeho 160-litrový batožinový priestor.

Elektromotor pod prednou kapotou má 184 koní, krútiaci moment 270 newtonmetrov a Cooperu SE stačí na akceleráciu z miesta na stovku za 8,2 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca neuvádza (v prípade hatchbacku je to len 150 km/h), ale výrobca dodáva, že s plátennou strechou môžete – tlačidlom – manipulovať do rýchlosti 30 kilometrov za hodinu a SE má uvádzanú normovanú spotrebu 17,2 kWh.

To je parameter veľmi podobný batériovému trojdverovému súrodencovi, a pretože i skromný akumulátor s využiteľnou kapacitou 28,9 kWh by mal byť identický, Cabrio má podľa metodiky WLTP dojazd len 201 kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Mini