Súčasťou prepracovanej MX-5 sú v prvom rade nové predné, plne diódové svetlá s upravenou vnútornou grafikou a integrovanými miniatúrnymi „hokejkami“ denného svietenia. Doteraz boli DRL (teda daytime running lamp) integrované v nárazníku, na tomto mieste ich už ale nenájdete.

Tým zmeny v prednom nárazníku nekončia, druhý detail je však skoro neviditeľný. Dizajnéri spolu s konštruktérmi totiž integrovali do čiernej plastovej mriežky masky nový radarový snímač – pri pohľade spredu je vpravo od miesta vyhradeného pre evidenčné číslo.

Súčasťou modelového roka 2024 sú tiež nové disky kolies a paleta lakov bola rozšírená o farbu nazvanú Aero Grey Metallic, ktorá je na úvodnej fotografii. Asi najznámejší odtieň Soul Red Crystal samozrejme v ponuke ostáva a všetky vyššie i nasledujúce detaily sa týkajú oboch karosárskych verzií, teda roadstera s plátennou i pevnou strechou (RF).

V interiéri je vlastne len jedna pozoruhodná aktualizácia. MX-5 doteraz využívala 7-palcový displej na palubnej doske a práve ten bol nahradený väčšou 8,8-palcovou obrazovkou, za ktorou pracuje nový operačný systém Mazda Connect. V tejto chvíli nie je jasné, či dostane posádka k dispozícii aj dotykové ovládanie alebo opäť bude multimediálne rozhranie dostupné len prostredníctvom otočného ovládača.

Radar za prednou maskou naznačuje, že technici pracovali aj na vylepšení bezpečnostných systémov. Vo výbave pribudol adaptívny tempomat a automatické brzdenie Smart Brake Support. Novinkou je tiež verzia nazvaná Roadster S Leather Package V Selection, ktorá vám umožní objednať si do interiéru béžové kožené čalúnenie so svetlým stredovým tunelom a čiastočne i palubnou doskou.

Zaujímavé sú tiež úpravy techniky. Mazda mierne prepracovala obe pohonné jednotky a nepatrne zvýšila výkon menšieho štvorvalca s objemom 1,5 litra. Posilnil z 97 na 99 kW, takže odteraz bude mať 135 namiesto 132 koní. Výkon dvojlitra ostal na hranici 135 kW (184 koní), ale dostal nový software, ktorý by mal zlepšiť odozvu agregátu na plyn.

Vývojové oddelenie nezanedbalo ani jazdnú dynamiku. Na zadnej náprave sa objavuje nový „asymetrický samosvorný diferenciál“. Automobilka nevysvetľuje, v čom presne je jeho asymetria, auto by sa však malo vďaka nemu chovať na limite predvídateľnejšie. S rovnakým cieľom bol modifikovaný aj posilňovač riadenia, Mazda však detaily opäť neuvádza.

Poslednou novinkou je prepracovaný stabilizačný program. Pridáva ďalší režim nazvaný DSC-Track, ktorý síce vypne všetky asistenčné systémy, ak ale zaregistruje, že auto nemáte pod kontrolou, zasiahne.

K dispozícii máme v tejto chvíli aj ceny, tiež však platia pre japonský trh a vás môžu maximálne naštvať, že sa za podobné peniaze MX-5 nepredáva aj u nás. Neveríte? Mazda Roadster S, inak povedané základ, vychádza na v prepočte približne 18 540 eur, zatiaľ čo za vrcholné prevedenia S Leather V Selection s automatom a Roadster RS ​​s manuálom dajú domáci motoristi 23 460, respektíve 23 530 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Mazda