Mazda MX-5 spôsobila v roku 1989 menšiu revolúciu. Malý, obratný, ľahký a zábavný roadster zaplnil dieru na trhu a mnoho výrobcov sa potom za japonskou automobilkou len pomaly doťahovalo. Mimochodom, kto vie, či by vobec vznikli autá, ako je BMW Z3, Audi TT alebo Honda S2000, ak by neexistovala rozsiahla základňa motoristov bažiacich po malej Miate.

Príde mild-hybrid

Aktuálna štvrtá generácia s interným typovým označením ND je na trhu od roku 2015. Má za sebou dve modernizácie, ale povedzme si otvorene, jej čas sa pomaly chýli ku koncu, aj keď vyzerá stále dobre.

Nové piate vydanie (zrejme v záznamoch vedené ako MX-5 NE) by sme mali spoznať v roku 2025. Nemusíte sa obávať, nepôjde o elektromobil, dokonca ani o klasický hybrid. Benzínovým dvojliter Skyactiv však doplní mild-hybridná technika, ktorá by mala ešte o niečo znížiť spotrebu paliva a pridať pár koní naviac pri akcelerácii z nízkych rýchlostí.

Ešte dôležitejšie samozrejme bude, ako sa konštruktéri popasujú s výslednou pohotovostnou hmotnosťou. Podľa zdrojov blízkych Mazde majú konštruktéri pred sebou neľahký cieľ: opäť zraziť váhu základnej verzie pod 1 tonu, čo môže vyzerať v kontexte so stále väčšou povinnou bezpečnostnou výbavou nepravdepodobné.

K tomu by sme mali navyše dostať 100 koní na liter, čo by znamenalo, že dvojlitrový štvorvalec prekročí hranicu 147 kW (200 koní). V ponuke by mala naďalej ostať šesťstupňová manuálna alebo automatická prevodovka. Zlepšiť by sa mala aj dynamika a akcelerácia z 0 na 100 km/h by malo trvať menej ako šesť sekúnd. Do roku 2025 si ešte chvíľu počkáme, preto berte všetky parametre pre istotu s rezervou. Uvidíme, s čím nakoniec Mazda vyrukuje.

Zdroj: topspeed.com