Ak si pod faceliftom predstavujete exteriérové zmeny, možno budete úpravami Nissanu Juke po medzigeneračnej modernizácii trochu sklamaní. Nič také sa totiž nestalo, čo nám signalizuje, že japonské štylistické oddelenie i vedenie automobilky musí byť s dizajnom kompaktného crossoveru jednoducho nadmieru spokojné.

Nové sú len niektoré typy hliníkových diskov s priemerom do 19 palcov a dvojica lakov. Žltá sa podľa Nissanu vracia na prianie zákazníkov, ktorí boli na túto farbu zvyknutí pri prvej generácie modelu Juke, automobilka ale zdôrazňuje, že nový odtieň nie je identický ale mierne svetlejší. V druhom prípade pôvodnú bielu perleťovú nahradzuje iná biela, trochu belšia a s väčším podielom metalických vločiek.

Modernizácia Nissanu sa tentoraz sústredila hlavne na interiér, v ktorom sa objavuje výrazne zväčšená stredová dotyková obrazovka. Má uhlopriečku 12,3 palca a návrhári ju o 8 stupňov natočili k vodičovi, aby pohodlne dosiahol aj na vzdialenejšiu stranu.

Za volantom potiahnutým novým syntetickým materiálom pripomínajúcim kožu (ktorý je podľa automobilky príjemnejší na dotyk) nájdete tiež 12,3-palcový digitálny prístrojový panel s lepším rozlíšením 1920 x 720 pixelov. Je konfigurovateľný, podľa priania vám premietne viac informácií a keď na to príde, uprostred môžete mať zobrazenú i mapu navigačného systému.

Nissan hovorí tiež o vylepšenom rozpoznávaní hlasu pri poveloch a schopnosti „porozumieť prirodzenému jazyku“, infotainment zvláda bezdrôtové pripojenie Android Auto, Apple CarPlay a auto vám dokáže prehrať video obsah prostredníctvom konektora USB, ale len ak auto stojí.

Ak hľadáte farebne výraznejší interiér, novinka, ktorá by vás mohla zaujať, je výbava N-Sport. Obsahuje množstvo žltých detailov – od lemu palubnej dosky, po kontrastné prešívanie žltými niťami čalúnenia. Keď o ňom hovoríme, Nissan upozorňuje na nové komfortnejšie sedadlá pre výbavové stupne N-Connecta, N-Design a Tekna a nové sú tiež niektoré textílie.

Medzi novinky môžeme zaradiť zväčšenie odkladacej schránky pred spolujazdcom, ktorá má teraz objem 7,8 litra a prepracovaná bola i lakťová opierka. Konštruktéri ju predĺžili o 25 mm a dodávajú, že ani tak neobmedzuje priestor pre držiaky nápojov.

Všetky výbavy budú odteraz vybavené elektrickou ručnou brzdou, od stupňa N-Connecta nájdete v autách indukčnú nabíjačku mobilných telefónov a pribudlo pár konektorov typu USB A i USB C. Vývojové oddelenie zdokonalilo niektoré asistenčné systémy a vďaka väčšiemu rozlíšeniu dotykovej obrazovky je o niečo kvalitnejší výstup parkovacej kamery.

Čo naopak ostáva rovnaké, je technika pod prednou kapotou. Juke bude naďalej dostupný buď s trojvalcom 1.0 DIG-T naladenom na 114 koní a 200 Nm (so 6-stupňovým manuálom, prípadne 7-stupňovým dvojspojkovým automatom), alebo môžete mať 1.6 Hybrid so systémovým výkonom 143 koní, ktorý poznáte napríklad aj z Renaultu Clio.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Nissan