Čo sa týka modelu Hyundai i30, automobilka sa ešte stále nerozhodla a je na akejsi pomyselnej križovatke, uviedol pre austrálsky magazín Drive vysokopostavený manažér Hyundai.

„Trh s hatchbackmi výrazne spomaľuje,“ uviedol Albert Biermann, ktorý ešte donedávna viedol vývojové oddelenie značky. „V tejto chvíli je ťažké povedať viac. Určite však existujú rôzne stratégie v závislosti na konkrétnom regióne,“ hovorí Biermann a naznačuje, že i30 by mohla v niektorých štátoch prežiť, v iných naopak nie, pričom poukázal na popularitu tohto modelu v Indii, Rusku, Južnej Amerike, Austrálii a vybraných častiach Európy. Opačne je tomu v Spojených štátoch, kde trh s hatchbackmi upadá.

Hyundai i30 - dnešný hatchback možno nahradí SUV.

Zástupca kórejského koncernu skonštatoval, že sa automobilky momentálne sústredia najmä na vývoj elektrických áut a autonómnych technológií, takže ak záujem o tradičné modely klesá, ich pozícia je celkom prirodzene ohrozená. „V rámci určitých trhov potrebujete v tomto segmente elektromobil, zároveň sa však na všetky pozície tlačia SUV a toto všetko ukrajuje z predajov klasických hatchbackov,“ vysvetľuje Biermann s tým, že súčasnú situáciu vníma ako veľkú výzvu.

Hyundai i30 sa ocitol na zozname ohrozených áut, pretože preferencie zákazníkov sa ešte viac prikláňajú ku crossoverom. Len v Európe momentálne tvoria spolu s SUV polovicu všetkých predaných vozidiel.

Ak dnešná i30 bude musieť uvoľniť miesto novému zodvihnutému modelu, nepochybne to poteší Volkswagen kvôli Golfu i Toyotu s Corollou, pretože oba modely by tým mohli pre seba získať väčší podiel na stále zmenšujúcom sa trhu.

Aké majú Kórejci možnosti? Súčasný Hyundai i30 by ostal hatchbackom, prešiel by faceliftom, ale predával by sa iba na vybraných trhoch. Ďalšou alternatívou je úplné zrušenie dnešného auta a Hyundai by mohol vrhnúť svoje kapacity a zdroje na nový crossover. Do tretice, automobilka by potenciálne mohla vyvinúť nový Hyundai i30 tak, ako ho poznáme, ale výlučne pre vybrané trhy. Problém je v tom, že by sa koncernu nemuseli vrátiť náklady na jeho vývoj.

zdroj: Drive