Kým pôvodne mali vychádzať z nového šasi Mazdy MX-5, kam plánovali namontovať atmosférický wankel, najnovšie správy hovoria, že MX-5 by ani po zosilnení nezvládla výkon 450 koní. Automobilka si nemôže dovoliť vyvíjať dve platformy športových áut. Rozhodli sa, že nový projekt postava na základe Mazdy RX-8. Tá bola výborne postavená a veľmi tuhá, dokonca tuhšia, ako posledná generácia Mazdy RX-7 (FD). Po zosilnení a niekoľkých modifikáciách auto nebude mať s výkonom 450 k problém.

Mazda škrtla plány na atmosférický wankel s 300 k. Chcú viac, pridajú dve turbá a z rotačného motora vytlačia približne 450 k.

Pôvodne plánovali atmosférický motor, kde by technológiami Skyactiv dosiahli vyšší výkon, lepšiu spotrebu benzínu a oleja ako v prípade Mazdy RX-8. Potom však zasiahli ľudia z marketingu a zmietli nápad zo stola. Atmosférický wankel by vraj nebol zaujímavý a konkurencia by ho rozniesla na kopytách. To by nebola dobá vizitka pre Mazdu. Tak dali hlavy dokopy a povedali si, že motoru pridajú twin-scroll turbo. Nebude však jedno, ale hneď dve. Nový športiak chcú postaviť proti Porsche 911 Carrera a poraziť ho.

Mazda vyrobila prvé sériové auto s wanklom v máji 1967, bola to Mazda Cosmo Sport. V roky 2017 uplynie 50 rokov od tohto pamätného dátumu a automobilka využije výročie predstavenie nového typu. Stále nevieme ako sa auto bude volať. Už si registrovala mená RX-7 a RX-9, môžeme teda očakávať jedno z nich. V zákulisí sa o aute hovorí ako o novej generácii RX-7.