Britskému Autocaru sa podarilo vyspovedať viceprezidenta pre európske R&D, Kenichira Saruwatariho, ktorý prezradil zaujímavé veci. Na projekte rotačného motora stále pracuje malá skupina asi 30 inžinierov a ich cieľom je prísť s novým wanklom poháňaným kupé v roku 2020, kedy Mazda oslávi 100. narodeniny. Fabrika však  nový športiak nepotvrdí.

Mazda potichu pracuje na športiaku s wanklom. Spolupracujú s japonskými univerzitami a NASA. Výsledok spoznáme v roku 2020, kedy automobilka oslávi 100. narodeniny.

Pretože tím, ktorý sa venuje novému motoru je veľmi malý, automobilka nadviazala spoluprácu s japonskými univerzitami. To ale nebol jediný dôvod, Mazda zistila pozoruhodnú vec. Akademici chránia tajomstvá oveľa lepšie, ako komerční partneri. Problémovou oblasťou rotačného motora sú tesnenia na vrcholoch rotora, tzv. apex seals. Materiál, ktorý použijú na ich výrobu zohráva veľmi dôležitú úlohu pri výdrži motora. Mazda ani tu nenecháva nič na náhodu. Spojila sa s NASA, ktorá jej pomáha pri vývoji materiálov apex seals. Saruwatari neprezradil ani objem motora, ani výkon. Ak zoberieme do úvahy posledné dostupné informácie a motor by vychádzal z experimentálneho 16X, mohli by sme dočkať 1,6 litrového agregátu s výkonom na hranici 300 k. Pri pohľade na Renesis v Mazde RX-8, ktorý z 1,3 litra vytlačil 231 k, to nemusí byť nereálne.

Mazda ako malá automobilka si nemôže dovoliť dve platformy športového auta. Nové kupé odvodia od Mazdy MX-5 generácie ND. To znamená, že uvidíme športiak s motorom vpredu za prednou nápravou a poháňanými zadnými kolesami. S veľkou pravdepodobnosťou auto natiahnu, aby získali priestor na konfiguráciu sedadiel 2+2. Pritom budú stále ťažiť z nízkej hmotnosti. Ako sa bude auto volať? Meno RX-9 zavrhli. Hovorí sa, že sa vrátia k RX-7. Dôvod je jednoduchý, Mazda RX-7 generácie FD sa stala ikonou medzi športiakmi a dodnes patrí medzi to najlepšie čo Mazda vyrobila. Z hry ale nevypadol ani názov RX-6, ktorý by naznačoval malé živé žihadlo.

Zdroj: autocar.co.uk