Škoda má momentálne pre zákazníkov len jeden elektromobil, ktorý ale ide celkom slušne na odbyt. V priebehu prvých troch kvartálov tohto roka sa českej značke podarilo predať 54 400 Enyaqov, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 48 percent. Elektrický crossover tým prekonal dokonca i Superb, aj keď trh asi už čaká na jeho nástupcu.

V každom prípade ďalšie elektrické modely v na seba nenechajú čakať príliš dlho. Generálny riaditeľ Škody, Klaus Zellmer, v rozhovore s týždenníkom Autocar prezradil, že už v prvej polovici budúceho roka automobilka predstaví nový Elqor, ktorý bude batériovou alternatívou Škody Karoq.

Kľúčom je SSP

Nástupca Enyaqu má samozrejme ešte čas, Zellmer však pár zaujímavých vecí o tomto aute britským kolegom odhalil. Druhá generácia dorazí až v roku 2028, dostane však už úplne novú elektrickú platformu SSP koncernu VW, ktorá postupne nahradí takmer všetky dnes používané základy pre modely so spaľovacími motormi i elektrickým pohonom, teda okrem iného MLB, MQB či MEB.

Prvýkrát by sa mala SSP (Scalable Systems Platform) objaviť na trhu v roku 2026 a Nemci na nej postavia okrem iného elektrického nástupcu Volkswagenu Golf.

Enyaq II - made in Czechia

Nový Enyaq sa podľa šéfa škodovky bude opäť vyrábať v mladoboleslavskej centrále, nechce ale veľmi prezradiť, či sa nasledujúca generácia fyzicky zásadne zmení v porovnaní s dnešným autom. Je jasné, že s prvkami inšpirovanými štylistickým smerom Modern Solid dorazí už faceliftovaný Enyaq prvej generácie, je preto viac ako pravdepodobné, že ak sa nič zásadné nezmení, následník preberie tento dizajn „aj s chlpmi“.

Všetko nasvedčuje tiež tomu, že pôjde opäť o crossover, tradične s dôrazom na praktickú stránku veci, pričom spomínaná SSP by mala vylepšiť jeho techniku po všetkých stránkach. VW už pomerne dlho sľubuje vyššiu prevádzkovú efektivitu, väčší dojazd, lepšie výkony a dokonca výhodnejšie ceny v porovnaní s autami postavenými na platforme MEB.

Nielen rýchlejšie nabíjanie

Prvé informácie od ľudí oboznámených s vývojom naznačujú, že SSP a teda aj Enyaq využijú 800-voltovú architektúru, ktorá by mala zvýšiť nabíjací výkon a zásadne skrátiť čas strávený na nabíjačkách. Kým dnes v ideálnom prípade nabijete české auto z 10 na 80 percent najskôr za 35 minút, nová platforma by mala tento čas skrátiť na 12 minút. Samozrejme bude záležať na kapacite konkrétneho modelu a parametroch nabíjačky i podmienok.

zdroj: Autocar