Tromfom novej Vitary budú široké možnosti personalizácie. Okrem 15 farieb a niekoľkých dvojfarebných kombinácii tomu má pomôcť aj možnosť voľby mestského alebo off road balíka.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Mestský balík má pôsobiť skôr elegantne a obsahuje niekoľko chrómovaných prvkov, ako napríklad kryty okolo denných svetiel v nárazníku, bočné lišty a spoiler na piatych dverách. Off road balík ponúka tieto prvky s iným tvarom v čiernej farbe, no navyše prináša aj prednú a zadnú ochrannú platňu, chrániacu motor a podvozok. Keď už sme pri motore, automobilka sa v prípade pohonných jednotiek rozhodla vsadiť na jednoduchú voľbu. Buď chcete dízel, alebo benzín. Na výber sú totiž iba dva motory. Zážihový, označený M16, má objem 1,6 l, štyri valce a poskytuje výkon 88 kW (120 k). Vznetový má kód D16AA, znova objem 1,6 litra a presne rovnaký výkon 88 kW (120 k). Parameter, v ktorom sa tieto motory líšia, je okrem spotreby, najmä maximálny krútiaci moment. V prípade benzínovej jednotky je to 156 Nm pri 4 400 otáčkach, zatiaľ čo dízel ponúka 320 Nm už pri 1 750 otáčkach.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Podobne jednoduchá voľba vás čaká aj prípade prevodovky. Benzínový motor môžete mať buď s 5-stupňovým manuálom, alebo 6-stupňovým automatom. Ak chcete dízel voľba ja iba jedna a to 6-stupňová manuálna prevodovka. Nová Vitara vyžíva systém pohonu oboch náprav ALLGRIP. Ponúka 4 jazdné režimy v ktorých krútiaci moment prúdi podľa potreby iba na prednú, alebo na obe nápravy. Prvým je režim Auto. Vitara je v tomto móde za normálnych okolností čistá predokolka, kvôli úspore paliva. Ak však systém detekuje preklz automaticky pripája zadnú nápravu. Ďalšou voľbou pre vodiča je režim Sport. Ten v maximálnej miere využíva pohon oboch náprav a navyše v nízkych a stredných otáčkach mení odozvu na plynový pedál, aby poskytol lepšiu dynamiku. V režime snow je auto v podstate permanentná štvorkolka. Je určený na zasnežené a klzké povrchy. Systém prerozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé kolesá s ohľadom na natočenie volantu a polohu plynového pedálu. Posledný režim má názov Lock, a ako už označenie napovedá je určený na vyslobodenie auta z blata, či snehu. Krútiaci moment ide na obe nápravy v pomere 50:50 a napríklad ESP funguje v inom režime.

Automobilka sa v prípade pohonných jednotiek rozhodla vsadiť na jednoduchú voľbu. Buď chcete dízel, alebo benzín. Na výber sú totiž iba dva motory.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Podvozok novej Vitary využíva zavesenie typu McPherson vpredu, zatiaľ čo vzadu nájdeme torznú tyč v tvare U. Mimochodom rovnakú konštrukciu podvozka má aj Suzuki SX4 S-Cross. Automobilka sa samozrejme snažila zvýšiť bezpečnosť novinky. Preto okrem 7 airbagov, ESP, či mechanizmu, ktorý bráni spätnému pohybu brzdového pedálu, vybavila novú Vitaru aj radarovým brzdovým asistentom (Radar Brake Support) a adaptívnym tempomatom. Karoséria je navyše navrhnutá tak, aby absorbovala čo najviac síl spôsobených nárazom a chránila posádku, ale aj chodcov. Ako sa to podarilo ukážu oficiálne crash testy. Mimochodom karoséria je dlhá 4 175 mm a široká 1 775 mm. Pričom rázvor náprav je rovných 2 500 mm a objem batožinového priestoru 375 l. Celková výška novej Vitary je 1 610 mm a svetlá výška 185 mm. V tejto kategórii vozidiel je isto zaujímavá aj informácia o nájazdových uhloch. Vpredu je to 18,2° a vzadu 28,2°.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Spustenie výroby novej Vitary je naplánované na začiatok roka 2015. Autá budú schádzať z linky v susednom Maďarsku. Do predaja sa novinka dostane hneď po začiatku výroby najskôr v Európe a neskôr po celom svete. Toto SUV je totiž globálny produkt japonskej automobilky. 

Zdroj: tlačová správa