Je to zvláštne, ale písmenami CSL Nemci skutočne nikdy veľmi neplytvali. Ak by sme vynechali koncepty, potom existuje len 3.0 CSL zo začiatku 70. rokov, ktorú BMW postavilo v spolupráci s Alpinou a tento program stál za vznikom športovej divízie M GmbH, a potom M3 CSL, odvodené od M3 E46 a vyrábané v rokoch 2003 a 2004. To je všetko.

Predchádzajúce trojky alebo štvorky ste si mohli kúpiť s dodatkom CS, GTS, CRT, Competition či DTM, ale žiadne iné „ľahké športové kupé“ v Mníchove už nevzniklo. Až doteraz...

Nový hardcore model sa od štandardnej M4 odlišuje v detailoch pomerne výrazne. Má prepracovaný „výplet“ ľadviniek i nasávacie otvory v nárazníku a vymenený bol tiež spojler pod ním, ktorý má teraz okrem iného i postranné karbónové lamely usmerňujúce prúdenie vzduchu okolo nových kolies.

Neprehliadnuteľné sú tiež žlté prvky vo svetlách, s ktorými prišla už M5 CS a upravená bola pravdepodobne aj predná kapota. V zadnej časti preberá pozornosť vytiahnutá odtrhová hrana veka batožinového priestoru, ktorá v mnohom pripomína Ducktail (alebo tiež kačací chvost) na niektorých ostrých verziách Porsche 911, a pochopiteľne i M3 CSL E46.

Viditeľne modifikovaný bol tiež zadný difúzor medzi dvomi pármi koncoviek výfukového systému, inak sa ale zdá byť zvyšok prakticky rovnaký.

V interiéri narazíte na ďalšie úpravy, ktoré mali za cieľ znížiť pohotovostnú hmotnosť, aby si toto auto zaslúžilo svoje meno, a asi najviditeľnejšou zmenou je inštalácia odľahčených športových sedadiel. Zadná lavica chýba úplne a na jej mieste nájdete siete na uchytenie napríklad pretekárskej helmy.

Vodič bude mať pred sebou čiastočne karbónový a semišom čalúnený trojramenný multifunkčný volant, ktorému nechýba ani zvýraznenie stredovej polohy červeným pásikom (pravdepodobne z kože). Prevodovka je podľa očakávania automatická a ani pod (celkom iste karbónovou) kapotou určite nedošlo k zásadnej výmene.

M4 CSL bude poháňané preplňovaným radovým šesťvalcom s objemom 3,0 litra, pričom jeho výkon by sa mohol pohybovať okolo 550 koní. Mimochodom, povšimnite si ten spevňujúci rám zrejme z hliníka alebo titánu, ktorý funguje ako rozpera medzi horným uložením a zároveň tieto partie kvôli zvýšeniu tuhosti celej prednej časti spája s prednou priečkou.

A kedy dodáme ďalšie konkrétne informácie? Ak sa v BMW nič nezmení, viac by sme vám mohli prezradiť už zajtra.