Ak je Porsche v niečom dobré, tak je to určite jeho schopnosť tvoriť z jedného základu obrovské množstvo rôznych verzií áut a tie navyše ešte vetviť do špeciálnych limitovaných edícií. Ak chcete konkrétny príklad, stačí sa pozrieť na najnovšiu 911 Sport Classic, ktorá brnká na nostalgickú strunu.

Podľa Porsche je to pocta 911 2.7 RS zo začiatku sedemdesiatych rokov, auto ako také však nadväzuje na priameho predchodcu, ktorým bola 911 Sport Classic typového radu 997. Už v predchádzajúcom článku sme spomínali, že sa tento model vyrábal od septembra 2009, vzniklo ich len 250 kusov, vypredané boli v priebehu 48 hodín a automobilka dodala posledné auto zákazníkovi v januári 2010.

Novinka bude o niečo menej vzácna, nedá sa ale povedať, že by išlo o masovú záležitosť. Porsche ich postaví len 1250 a už v tejto chvíli nepochybujeme o slušnom zberateľskom potenciáli.

Ako sme už naznačili, Sport Classic je postavený na základoch modelu Turbo/Turbo S s rozšírenou karosériou, ktorá ukrýva dvakrát preplňovaný plochý šesťvalec s objemom 3,7 litra. Kým v štandardnom nastavení ponúka 580 koní a 750 Nm a v „eSku“ má až 650 koní a 800 Nm, v prípade 911 SC konštruktéri trochu ubrali tlak ma píle.

Pohonná jednotka má 405 kW, teda 550 koní pri 6750 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 600 newtonmetrov pri 2000 až 6000 ot./min. Mimochodom, obmedzovač zastaví piesty v rozlete až pri 7200 otáčkach za minútu.

Ak sa v produktoch Porsche stopercentne neorientujete, len pripomíname, že modely Turbo sú sériovo vybavené osemstupňovým dvojspojkovým automatom a pohonom všetkých kolies, Sport Classic je ale iné. Dostalo sedemstupňovú manuálnu prevodovku, ktorá prenáša výkon len na zadnú nápravu. To z verzie SC robí najsilnejšiu deväťsto-jedenástku typového radu 992 s manuálom, je tu ale jeden paradox...

Na stovke pomalšia, ako by ste si mysleli

Ak túžite po maximálnej akcelerácii, nečakajte, že Sport Classic bude hviezdou. Na stovku jej to trochu prekvapivo trvá „až“ 4,1 sekundy. To je samozrejme za všetkých okolností fantastický čas, v skutočnosti sú ale prakticky všetky Carrery a Targy vo variantoch S a GTS o dosť lepšie. Napríklad 911 Carrera 4 GTS zvládne s paketom Sports Chrono zrýchlenie na stovku za 3,3 sekundy.

Pochopiteľne za to môžu rýchlejšie automaty a v príslušnom prevedení aj pohon 4x4, mali by ste ale vedieť, že Sport Classic pri šprinte na svetlách skrátka nemusí byť kráľom ani v porovnaní s hierarchicky nižšie postavenou 911.

Aby to bolo ešte trochu zamotanejšie, niečo iného predstavuje najvyššia rýchlosť. Kým Targy, Carrery, a rôzne prevedenia GTS sa dokážu rozbehnúť na 289 až 311 kilometrov za hodinu, SC je v tomto aspoň symbolicky nad nimi. Porsche pre tento model nastavila obmedzovať na 315 km/h.

Pokiaľ ide o výbavu, novinka vám bez priplácania ponúkne elektronicky riadené adaptívne tlmiče, športový podvozok odvodený z GTS a Turba a tým pádom znížený o 10 mm, karbón-keramické brzdy, systém riadenia kolies zadnej nápravy, paket Sport Chrono, vyladený a teda o niečo hlučnejší výfukový systém, ktorý budete viac počuť i v interiéri, pretože Porsche sa zbavilo nejakej akustickej izolácie.

Nové disky (nie také zaujímavé ako pôvodný typ Fuchs), pevný zadný spojler (ducktail) a sivá metalíza (Sport Grey) s dvomi rýchlymi pruhmi sme spomínali už minule, trochu nám ale ušlo, že auto dostalo tiež upravenú po stranách vypuklú strechu. Toto riešenie sa kedysi používalo kvôli tomu, aby mali piloti v pretekárskym špeciáloch viac miesta na hlavu chránenú helmou a zbytočne sa nezvyšovala silueta celého auta. Predpokladáme ale, že tu ide čisto o dizajnový prvok. A ešte jedna drobnosť. Tie číslice na dverách si môžete zvoliť od 1 do 99 a na rozdiel od pruhov nie sú lakované, takže ich môžete podľa uváženia relatívne rýchlo odstrániť.

Nemenej zaujímavý je potom aj interiér. Tomu dominujú sedačky čiastočne čalúnené látkou s klasickým vzorom Pepita a svetlou kožou Classic Cognac. Dnes už trochu neobvyklé (predovšetkým v 911) sú intarzie z pravého dreva a nechýbajú ani rôzne plakety či upravené prístroje so zelenými retro-stupnicami.

Porsche si za novú 911 Sport Classic bude v Nemecku účtovať 276 284 eur (s daňou). Zdá sa vám to veľa? Boj by nezdalo. To je o tučných 49 tisíc eur viac, ako chce automobilka za 911 Turbo S s podstatne vyšším výkonom. To už ale nie je jedno z 1250 áut, tak aspoň vidíte, koľko sa platí za exkluzivitu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 61 obrázkov

zdroj: Porsche