Ak sa príliš neorientujete v názvosloví švédskej značky, dovoľte najprv krátke vysvetlenie. Jesko bolo pomenované po otcovi Christiana von Koenigsegga k jeho 80. narodeninám, v zásade ako poďakovanie za pomoc firme v ranných rokoch. A Sadair's Spear, teda v preklade Sadairova kopija, ktorá je viditeľná na bokoch novinky?
Asi neviete, že Jesko bol vášnivý džokej, takže najnovšie auto dostalo meno po koňovi, na ktorom v roku 1976 absolvoval svoje posledné preteky.
Opäť o kúsok ďalej
Stroj je aj v tomto prípade poháňaný preplňovaným vidlicovým osemvalcom s objemom 5,0 litra a spojený s deväťstupňovou prevodovkou Light Speed „z domácej záhradky“, ktorá nepotrebuje zotrvačník, takže motor je schopný vyskočiť z voľnobehu na 8500 otáčok za minútu za 0,2 sekundy!
Konštruktéri vylepšili jeho chladenie, nasávanie, modifikovali riadiacu jednotku a dostali sa o 20 koní vyššie, ak použijete bežný benzín a o 25 koní, ak natankujete E85.
Hmotnosť Golfu, výkony Bugatti
Aby sme boli presní, v základe Koenigsegg garantuje 1300 koní, s alkoholom sa však dostanete až na 1625 koní, čo je o spomínaných 25 koní viac v porovnaní s Jeskom Attack. Keď už o ňom hovoríme, výrobca deklaruje, že Sadair's Spear je na okruhu Gotland Ring o 1,1 sekundy rýchlejší.
Tvorcom sa zároveň podarilo znížiť pohotovostnú hmotnosť auta o 35 kg (opäť v porovnaní s Jeskom), takže sa dostali na 1385 kg (suchá hmotnosť je dokonca len 1320 kg), čím zásadne prekonali desať rokov starý model Koenigseggu One:1, ktorý mal pomer koní ku kilogramom jedna k jednej. V tomto prípade je pomer neuveriteľných 1,173:1 v prospech koní.
O čosi hlučnejší
O zníženie váhy sa postarali napríklad nové unikátne karbónov disky (vpredu 20, vzadu 21-palcové), odľahčené sedadlá opäť z uhlíkového kompozitu s príplatkovými šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, ale napríklad 2,6 kg ide na konto vyhodenej zvukovej izolácie a o 1,3-kilogramovú diétu sa postaral ďalší vývoj v spracovaní uhlíkových vlákien.
Sadair's Spear dostal tiež nové aktívne zadné krídlo, ktoré spolu s väčším predným spojlerom, prídavnými klapkami na podvozku, vylepšeným difúzorom a ďalšími aerodynamickými prvkami, vytvárajú pri rýchlosti 250 km/h prítlak 850 kg.
So štipkou komfortu
Údaje o dynamike Koenigsegg do tejto chvíle neprezradil, ale maximálna rýchlosť bude asi kvôli zadnému krídlu o čosi menšia, ako je teoretická hodnota Jeska Absolut, ktorý by mal zvládnuť 495 km/h. Aj Sadair's Spear je podľa Christiana von Koenigsegga určené na prekonávanie rekordov, tu mal však na mysli hlavne tie na okruhoch.
Navzdory tomuto poslaniu ale nečakajte na kosť očesanú výbavu. V základe je napríklad stereo aj indukčná nabíjačka pre mobily.
zdroj: Koenigsegg