Nové kombi s prívlastkom Shooting Brake by sa mal k novému sedanu CLA pripojiť začiatkom roka 2026 a rovnako ako štvordverový model bude aj praktickejšia karosárska verzia ťažiť z novej modulárnej platformy MMA.

Bola navrhnutá tak, aby mohol byť medzi prednými kolesami namontovaný aj spaľovací motor, Mercedes sa však netají tým, že vám bude chcieť predať hlavne elektrickú verziu s pokročilou 800-voltovou architektúrou.

Zatiaľ len elektro

Aj preto bude auto spočiatku dostupné len s elektromotormi vo verziách CLA 250+ Shooting Brake a CLA 350 4Matic Shooting Brake, obe s dodatkom „s technológiou EQ“.

Prvá je poháňaná jedným elektromotorom namontovaným pri zadnej náprave. Poskytne výkon 272 koní, 335 Nm, trakčnú batériu s využiteľnou kapacitou 85 kilowatthodín a práve toto prevedenie má normovaný dojazd 761 kilometrov na jedno nabitie.

Keď už ho spomíname, na palube je integrovaná 22-kilowatthodinová nabíjačka, zatiaľ čo na verejných rýchlonabíjacích staniciach budete môcť využiť maximálnych 320 kW. Dvojmotorové CLA 350 ponúkne 354 koní, kombinovaných 515 Nm, rovnaké nabíjacie výkony a o niečo kratší dojazd – 730 kilometrov.

Na druhej strane môžete počítať s lepšou dynamikou, konkrétne zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy, zatiaľ čo prevedenie so zadným pohonom bude potrebovať pri identickej disciplíne 6,8 sekundy. Najvyššia rýchlosť je v oboch prípadoch obmedzená na 210 kilometrov za hodinu.

Väčší hlavne zvonku

Nové CLA Shooting Brake je komplexne väčšie ako predchodca. Má dĺžku 4723 mm (+ 35 mm), šírku 1855 mm (+ 25 mm), výšku 1469 mm (+ 27 mm) a rázvor náprav 2790 milimetrov (+ 61 mm), vzadu je však nepatrne menšie ako minulá generácia. Napríklad batožinový priestor sa zmenšil o 30 litrov na výsledných 455 litrov v základe, respektíve o 60 litrov po sklopení zadných sedadiel, takže dostanete 1290 litrov.

Päťdverové CLA však tento handicap v elektrickej verzii kompenzuje predným kufrom s objemom 101 litrov a keď už spomíname praktickú stránku tohto auta, nemali by sme vynechať schopnosť ťahať prívesy s hmotnosťou 1500 kg (CLA 250+) alebo 1800 kg (CLA 350 4Matic).

Návrat fyzických ovládačov?

Ak sa trochu ponoríte trochu hlbšie do detailov, s prekvapením zistíte, že Shooting Brake nie je úplne rovnaký ako CLA sedan. Dizajnéri v interiéri vymenili kapacitné tlačidlá na horných ramenách volantu za fyzické otočné ovládače a toto riešenie sa okľukou vráti aj do štvordverového modelu.

Veľká panoramatická strecha dostala elektro-chromatickú funkciu, ktorá funguje ako virtuálna clona a sústava osvetlených hviezd v interiéri je prepojená s ambientným podsvietením. V kabíne potom zaujme tiež nová generácia infotainmentu s 10,25-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a 14-palcovou dotykovou obrazovkou. To ale nie je všetko, pretože ďalší 14-palcový dotykový displej má pred sebou tiež spolucestujúci na prednom sedadle.

Mercedes sľubuje, že časom ponuku doplní o hybridné a plug-in hybridné motorizácie, termín ich uvedenia na trh ale nepoznáme. Zaregistrovali sme len informáciu, že sa tak stane „do dvanástich mesiacov“ od uvedenia elektrickej CLA.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 28 obrázkov

zdroj: Mercedes