Nové kombi s prívlastkom Shooting Brake by sa mal k novému sedanu CLA pripojiť začiatkom roka 2026 a rovnako ako štvordverový model bude aj praktickejšia karosárska verzia ťažiť z novej modulárnej platformy MMA.
Bola navrhnutá tak, aby mohol byť medzi prednými kolesami namontovaný aj spaľovací motor, Mercedes sa však netají tým, že vám bude chcieť predať hlavne elektrickú verziu s pokročilou 800-voltovou architektúrou.
Zatiaľ len elektro
Aj preto bude auto spočiatku dostupné len s elektromotormi vo verziách CLA 250+ Shooting Brake a CLA 350 4Matic Shooting Brake, obe s dodatkom „s technológiou EQ“.
Prvá je poháňaná jedným elektromotorom namontovaným pri zadnej náprave. Poskytne výkon 272 koní, 335 Nm, trakčnú batériu s využiteľnou kapacitou 85 kilowatthodín a práve toto prevedenie má normovaný dojazd 761 kilometrov na jedno nabitie.
Keď už ho spomíname, na palube je integrovaná 22-kilowatthodinová nabíjačka, zatiaľ čo na verejných rýchlonabíjacích staniciach budete môcť využiť maximálnych 320 kW. Dvojmotorové CLA 350 ponúkne 354 koní, kombinovaných 515 Nm, rovnaké nabíjacie výkony a o niečo kratší dojazd – 730 kilometrov.
Na druhej strane môžete počítať s lepšou dynamikou, konkrétne zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy, zatiaľ čo prevedenie so zadným pohonom bude potrebovať pri identickej disciplíne 6,8 sekundy. Najvyššia rýchlosť je v oboch prípadoch obmedzená na 210 kilometrov za hodinu.
Väčší hlavne zvonku
Nové CLA Shooting Brake je komplexne väčšie ako predchodca. Má dĺžku 4723 mm (+ 35 mm), šírku 1855 mm (+ 25 mm), výšku 1469 mm (+ 27 mm) a rázvor náprav 2790 milimetrov (+ 61 mm), vzadu je však nepatrne menšie ako minulá generácia. Napríklad batožinový priestor sa zmenšil o 30 litrov na výsledných 455 litrov v základe, respektíve o 60 litrov po sklopení zadných sedadiel, takže dostanete 1290 litrov.
Päťdverové CLA však tento handicap v elektrickej verzii kompenzuje predným kufrom s objemom 101 litrov a keď už spomíname praktickú stránku tohto auta, nemali by sme vynechať schopnosť ťahať prívesy s hmotnosťou 1500 kg (CLA 250+) alebo 1800 kg (CLA 350 4Matic).
Návrat fyzických ovládačov?
Ak sa trochu ponoríte trochu hlbšie do detailov, s prekvapením zistíte, že Shooting Brake nie je úplne rovnaký ako CLA sedan. Dizajnéri v interiéri vymenili kapacitné tlačidlá na horných ramenách volantu za fyzické otočné ovládače a toto riešenie sa okľukou vráti aj do štvordverového modelu.
Veľká panoramatická strecha dostala elektro-chromatickú funkciu, ktorá funguje ako virtuálna clona a sústava osvetlených hviezd v interiéri je prepojená s ambientným podsvietením. V kabíne potom zaujme tiež nová generácia infotainmentu s 10,25-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a 14-palcovou dotykovou obrazovkou. To ale nie je všetko, pretože ďalší 14-palcový dotykový displej má pred sebou tiež spolucestujúci na prednom sedadle.
Mercedes sľubuje, že časom ponuku doplní o hybridné a plug-in hybridné motorizácie, termín ich uvedenia na trh ale nepoznáme. Zaregistrovali sme len informáciu, že sa tak stane „do dvanástich mesiacov“ od uvedenia elektrickej CLA.
zdroj: Mercedes