Mercedes síce kladie dôraz na svoju elektrickú budúcnosť, to ale neznamená, že by sa vzdal ziskov za modely so spaľovacími motormi, pokiaľ ešte nie sú zakázané. Tým skôr, že mu u predajcov robia celkom slušné zisky. Platí to okrem iného aj pre novú generáciu triedy GLC s interným označením X254, ktorá predchodcu X253, vyrábaného od júna 2015.

Novinka má dĺžku 4716 mm, šírku 1890 mm a výšku 1640 mm, rázvor náprav je 2888 milimetrov. Keď už spomíname základné čísla, rovno dodávame, že GLC dostalo batožinový priestor s objemom 600 litrov, ktoré môžete v prípade sklopenia zadných sedadiel zväčšiť na 1640 litrov. Akurát pozor, ak vám záleží na úžitkových vlastnostiach – plug-in hybridy majú kvôli batériám (zväčšeným v porovnaní s minulým modelom z 12,8 na 32,2 kWh) kufor zmenšený na 463 litrov.

Nové SUV už svojim označením naznačuje, že je opäť zodvihnutou alternatívou triedy C, a to neplatí len na papieri. GLC je priamo postavené na rovnakej modulárnej platforme MRA2 a auto tak chce ponúknuť vylepšenia vo všetkých smeroch. To platí aj doslovne, keďže okrem iného hovoríme aj o zväčšenom interiéri s pridaným priestorom pre nohy.

Keď už preberáme kabínu, môžeme rovno dodať, že je veľmi podobné štandardnému „Céčku“. Týka sa to predovšetkým pracoviska vodiča, respektíve celej palubnej dosky, ktorej dominujú dva veľké displeje (12,3 + 11,9 palca) s multimediálnym systémom MBUX a kruhové výduchy ventilačného systému s klimatizáciou.

Pod prednou kapotou budú tentoraz pracovať už len štvorvalcové dvojlitrové motory, na šesťvalcové alebo dokonca osemvalcové agregáty, ktorými sa doteraz pýšili vrcholné modely AMG, rovno zabudnite.

Benzínovým základom je GLC 200 s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 320 newtonmetrov, nad ním potom bude stáť GLC 300 naladený na 258 k a 400 Nm. Nasleduje plug-in hybrid GLC 300e, ktorý spolu s elektromotorom ponúkne systémových 313 koní (550 Nm) a GLC 400e, ktorý bude mať 381 koní a 650 Nm. V najsilnejšom prevedení auto zvládne akceleráciu z miesta na stovku za 5,6 sekundy a najvyššia rýchlosť bude obmedzená na 237 km/h.

Najslabší diesel ponesie meno GLC 200d a jeho dvojliter vyprodukuje 197 koní a 440 Nm, pričom priemerná uvádzaná spotreba sa pohybuje od 5,2 do 5,9 litra nafty na 100 kilometrov. Výkonnejší variant GLC 300de už bude opäť dobíjací hybrid s elektromotorom, ktorý systémovo dosiahne 333 koní a 750 Nm a na stovke bude za 6,4 sekundy.

Všetky modely budú mať štandardne pohon všetkých štyroch kolies, automat a všetky plug-in hybridy ponúknu v závislosti na výbave a jazdnom režime dojazd na baterky od 102 do 120 kilometrov. Úplnou novinkou v tomto aute je systém riadenia kolies zadnej nápravy, za príplatok dostanete vzduchové odpruženie Airmatic, ale tiež offroadový paket zvyšujúci podvozok o 20 mm. Chcete radšej jazdiť po asfalte? V takom prípade môžete chcieť tuhšie športové odpruženie a adaptívne tlmiče.

Poslednou otázkou je cena. Tú Mercedes zverejní pravdepodobne na konci júna, keď štartuje aj predaj tohto auta, počítajte však s tým, že nové GLC bude o niečo drahšie ako jeho predchodca.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov

zdroj: Mercedes