Ostrý hatchback alebo crossover? Je to vlastne jedno. Mokka je pomerne dosť kompaktné auto a zvýšené len o toľko, aby ste ho mohli považovať za jedno i druhé. To podstatné je, že odteraz preberá od Astry GSe titul aktuálne najvýkonnejšieho modelu značky Opel.

Mokka GSE si k tomu dopomohla inštaláciou elektromotora nad prednou nápravou, ktorý je naladený na 280 koní a maximálny krútiaci moment 345 newtonmetrov. Aj pri náraste hmotnosti batériovej Mokky na necelých 1600 kg to tejto novinke stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 5,9 sekundy a najvyššiu rýchlosť posunutú na rovných 200 kilometrov za hodinu.

Crossovery na diaľnici rýchlejšie ako hatchbacky

Zaujímavé na tom je, že Lancia Ypsilon HF aj Peugeot e-208 GTI majú s tohto istou technikou maximálku zarazenú na hranici 180 km/h, naopak všetky crossovery Stellantis pustí k hranici od 20 km/h vyššie.

Automobilka kombinuje túto pohonnú jednotku s väčším akumulátorovým paketom s kapacitou 54 kilowatthodín, dojazd nám ale Opel zatiaľ neprezradil. Slabšia Mokka s výkonom 156 koní a rovnako veľkou batériou má oficiálny akčný rádius 397 až 403 kilometrov, v tomto prípade to ale bude určite o čosi menej, keďže napríklad Abarth pre rovnako motorizovanú 600e uvádza 322 kilometrov a Peugeot pre menšie GTI 350 km.

Výkonnejšie aj brzdy

Aj nemecký zástupca v skupinke rýchlych elektrických hračiek využíva pri prenose výkonu na asfalt mechanický samosvorný diferenciál napojený na 20-palcové hliníkové disky s pneumatikami Michelin Pilot Sport EV s rozmerom 225/40 R20. K nim zákazníci dostanú žlté brzdové strmene, dôležitejší je ale fakt, že vpredu sú štvorpiestikové a pracujú s 380-milimetrovými brzdovými kotúčmi.

Za samozrejmosť považujte tiež upravený podvozok, vrátane posilňovača, pružín a tlmičov. Zvláštne je, že si Mokka GSE ponechala jednoduchú torznú priečku, ale Opel sľubuje zvýšenie tuhosti zadnej nápravy až o 189 percent.

„Drahé kafe“?

Kabína sa môže pochváliť novými športovými sedadlami, žltými kontrastnými detailmi, prepracovanou grafikou palubných systémov a mnohými ďalšími drobnosťami, ktorým vás Opel bude chcieť presvedčiť, že Mokka GSE za to stojí.

Otázkou však je, koľko si za ňu zapýta. Môžeme samozrejme hádať, namiesto toho vám ale ukážeme, koľko si pýtajú sesterské značky za ekvivalenty. Alfa Romeo Elettrica Veloce je na Slovensku v akcii za 44 990 eur. Abarth 600e Scorpionissima stojí v Nemecku 48 990 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Opel