Nové „už-nie-MPV“ stojí na modulárnej platforme CMF-C/D a má dĺžku 4722 milimetrov. To je o 14 cm menej v porovnaní s minulou generáciou modelu Espace a novinka je tiež o 3,2 cm nižšia. Zároveň je ale o 212 mm dlhšia oproti technicky spriaznenému Australu a to isté platí tiež pre rázvor – bol predĺžený o 71 mm, na výsledných 2738 mm.

Renault pripomína, že sa jeho konštruktérom podarilo medzigeneračne významne znížiť hmotnosť až o 215 kg, pričom novinka v závislosti na výbave váži od 1587 do 1698 kg. Tejto redukcii váhy samozrejme pomohli nové základy s podvozkom využívajúcim kovaný hliník.

Mimochodom, Espace si budete môcť objednať aj so systémom riadenia kolies zadnej nápravy 4Control, pričom Renault hovorí o polomere otáčania porovnateľnom s Cliom. Pohon oboch náprav auto nemá, Francúzi sa ale pochválili zdokonalenou aerodynamikou. V porovnaní s minulým crossover-minivanom sa zlepšila „o 7 až 8 percent“.

Nový Renault Espace dostal hybridný pohon E-Tech. Jeho srdcom je preplňovaný benzínový trojvalec s objemom len 1,2 litra. Má výkon 130 koní, maximálny krútiaci moment 205 Nm a asistujú mu dva elektromotory. Ten primárny má 68 koní a identických 205 Nm, ten druhý potom pracuje ako štartér-generátor a spaľovaciu jednotku dokáže podporiť ďalšou porciou 25 koní a 50 Nm.

Čisto na baterku sa auto dokáže rozbehnúť na 130 km/h, dlho mu však vyššie tempo či intenzívna akcelerácia nevydržia. Akumulátor má totiž kapacitu len 2 kWh, čo je ekvivalent zhruba 0,8 litra benzínu. Automobilka preto ani neuvádza dojazd čisto na elektrinu a samozrejme, Espace nie je plug-in hybrid.

Aj kvôli malej lítiovo-iónovej batérií má vozidlo nádrž na 55 litrov benzínu, pričom výrobca (pri priemernej oficiálnej spotrebe 4,6 litra na 100 km) hovorí o dojazde 1100 kilometrov. Z miesta na stovku to s tromi motormi Espace zvládne za 8,8 sekundy, najvyššia rýchlosť je pomerne skromná – len 175 km/h.

Interiér je pochopiteľne z väčšej časti rovnaký ako v Renaulte Austral, vzadu však nájdete dva rady sedadiel. Tie uprostred už nie sú samostatné, ale dostanete usporiadanie 2+1, aspoň ich však môžete posúvať v pozdĺžnom smere o 220 mm.

Kufor má v 5-miestnej verzii základný objem 777 litrov a maximálne 1818 litrov. Sedemmiestny Espace potom v základe pre batožinu len 159 litrov.

Dizajnéri auta hovoria, že sa pri vývoji snažili napodobniť atmosféru minulých modelov, pričom ich vzdušné kabíny má pripomínať obrovské panoramatické strešné okno s dĺžkou 1,3 metra a šírkou 0,84 metra. Zvláštne je, že nemá žiadnu clonu. Renault hovorí, že použil špeciálnu vrstvu odrazového materiálu, ktorý zabráni prehrievaniu, chýbajúce súkromie ale nenahradí.

Posádka auta bude mať k dispozícii najnovší multimediálny systém OpenR Link vyvinutý spoločne s Googlom a vo vyšších výbavách nebude chýbať head-up displej, vyhrievaný volant či masážne predné sedadlá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Renault