Nová benzín-elektrická Astra je vybavená preplňovaným zážihovým štvorvalcom s objemom 1,6 litra, elektromotorom a prídavným akumulátorom s kapacitou 12,4 kWh. Auto ponúka systémový výkon 165 kW, teda 225 koní, maximálny krútiaci moment 360 newtonmetrov a systém posiela hnaciu silu na predné kolesá prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Za konkurenciou výkonovo zaostáva

Ak to porovnáme napríklad s Golfom GTE alebo Cuprou Leon eHybrid, Astra GSe zaostáva. Obe totiž ponúkajú 180 kW (245 koní) a 400 Nm. Keďže Opel bude dostupný aj v karosárskej verzii Sports Tourer, môžeme do porovnania zaradiť aj Octaviu RS iV Combi, ktorá je na tom výkonnostne rovnako ako Golf či Leon.

V porovnaní so štandardnou Astrou novinka sedí o 10 mm nižšie a je postavená na 18-palcových diskoch. Odlišnosti nájdeme aj na prepracovaných nárazníkoch, ktoré pôsobia agresívnejšie a zmenou prešiel tiež interiér. Do oka vám padnú najmä športovejšie sedačky potiahnuté alcantarou, ktoré sú mimochodom navrhnuté špeciálne pre tento model. Úpravy sa však netýkajú len dizajnu či techniky pod kapotou. Inžinieri z Rüsselsheimu totiž prepracovali aj podvozok, konrétne tlmiče, ktoré využívajú technológiou frekvenčného selektívneho tlmenia KONI FSD. Zvláda odlišné charakteristiky tlmenia pri vysokých a nízkych frekvenciách, pričom prvá má pod kontrolou samotné odpruženie a druhá pohyby karosérie. Upravené bolo aj riadenie, ktoré by malo mať presnejšiu odozvu

A ciele Opelu? Firma oživila označenie GSe, ktoré sa objaví na modeloch s najvyššou výbavou a buď plug-in hybridným alebo elektrickým pohonom. Spaľovacie motory sa však na trhu dlho neudržia. Stellantis chce do roku 2028 urobiť z Opelu plne elektrickú značku.

Zdroj: Opel