Športové autá sa racionálne, respektíve hlavou príliš často nekupujú, ak teda odhliadneme od investičného potenciálu. Obvykle je ich úlohou priniesť majiteľovi radosť a peniaze sú zväčša až na druhom či treťom mieste. Lenže v Mercedese sú presvedčení, že aj v tejto triede môže prevážiť rozum na emóciami, a práve pre tento typ klientely postavili vrcholné kupé poháňané štvorvalcom.

Trochu sme to tušili

Druhá generácia dvojdverového AMG GT (s typovým označením C192) bola predstavená vlani v lete a podľa očakávania sa pod jej prednou kapotou opäť objavila preplňovaná V8. Že sa schyľuje aj k premiére verzie s polovičným počtom valcov i objemom, sme tak trochu tušili, pretože tento model využíva technické základy triedy SL a roadster s dvojlitrovým štvorvalcom a označením AMG 43 je už nejaký čas na trhu.

To isté teraz Mercedes zopakoval s AMG GT Coupé a ešte raz musíme zopakovať, že o veľmi slušnú dynamiku neprídete ani s dvojlitrom.

Ten má vďaka elektrickému turbodúchadlu maximálny výkon 421 koní a maximálny krútiaci moment 500 newtonmetrov dostupných od 3250 do 5000 otáčok za minútu. Z motora sa výkon prenáša na 9-stupňovú automatickú prevodovku s viaclamelovou spojkou v oleji a samosvorný diferenciál, pričom v tejto chvíli je dôležité spomenúť jeden zásadný konštrukčný detail, ktorý AMG 43 odlišuje od osemvalcových verzií AMG 55 a 63...

Štvorvalec je totiž ako jediný kombinovaný s pohonom zadných kolies, pričom odstránenie systému 4Matic pomohlo spolu so zmenšením motora zásadne znížiť pohotovostnú hmotnosť. Kým osemvalcové modely so 4x4 vážia 1970 kg, „štyridsať-trojka“ má oveľa zaujímavejších 1790 kg.

Nie že by išlo o kupé ľahké ako pierko, ale aj vďaka tomu je dynamika štvorvalcového prevedenia viac ako len dobrá. Z miesta na stovku za 4,6 sekundy, takže za AMG GT 55 4Matic+ s výkonom 476 koní zaostáva iba o 0,7 sekundy a ani maximálka nie je najhoršia. Kým so slabšou V8 môžete ísť 295 km/h, AMG GT 43 zvládne 280 kilometrov za hodinu.

To sú bez diskusie solídne čísla, navyše Mercedes vám umožní objednať si ďalšiu výbavu, ktorá môže novinku posunúť na ešte vyššiu úroveň. Hovoríme o systéme riadenia kolies zadnej nápravy, ktorý je dostupný za príplatok.

Naopak adaptívne tlmiče spojené s oceľovými vinutými pružinami, prípadne brzdové kotúče s priemerom 390 mm vpredu a 360 mm vzadu (s odľahčenými hliníkovými stredmi) a šesťpiestikovými strmeňmi na prednej náprave máte bez doplatku. A keď už hovoríme o podvozku, za zmienku stojí tiež zavesenie, ktoré je kvôli zníženiu neodpruženej hmoty kompletne vyrobené z kovaného hliníka.

Cenu a termín uvedenia auta na trh Mercedes v tejto chvíli nespomína, nepochybujeme však o tom, že bude nezanedbateľne lacnejšie ako osemvalce a predaj by mohol začať ešte v priebehu tohto roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Mercedes-AMG