Po premiére budú k dispozícii aj ďalšie motory. Najšportovejšie verzie, vrátane vysokovýkonnej OPC, budú nasledovať v roku 2012.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Neviem ako vám, ale nám v TopSpeed.sk sa naozaj veľmi páči už bežná Astra. Nový GTC nám doslova imponuje. Veríme, že jej jazdné výkony a schopnosti nebudú za skvelým vzhľadom zaostávať. Po technickej stránke všetky verzie modelu Astra GTC profitujú z novej konštrukcie prednej nápravy HiPerStrut, ktorá ideálne dopĺňa inovatívnu zadnú nápravu Opel patentovanej konštrukcie s Wattovým priamovodom, čím vozidlu zabezpečuje lepšiu stabilitu a ovládateľnosť. Takúto sofistikovanú konštrukciu prednej nápravy ponúka iba veľmi málo radikálnych športových automobilov v segmente.

Astra GTC je športovým členom rodiny automobilov Opel. Tento model, navrhnutý a skonštruovaný vo vývojovom centre v Rüsselsheime, predstavuje veľmi atraktívne športové kupé s temperamentnými jazdnými vlastnosťami, pričom zostáva dostupný, priestranný a flexibilný. GTC je vrcholom radu Astra v oblasti dizajnu a jazdnej dynamiky. Výrobca predpokladá, že naň vďaka vysokej atraktivite pripadne 15 až 20 % podiel z celkového predaja modelu Astra.

Sériový model Astra GTC je výrazne inšpirovaný štúdiou Opel GTC Paris Concept, predstavenou minulú jeseň na autosalóne Mondial de l’Automobile v Paríži. Kompaktný päťmiestny automobil s tvarom kupé má jedinečný dizajn. Ani jeden vonkajší diel karosérie nie je zhodný s inými modelmi radu Astra s výnimkou vonkajších spätných zrkadiel a  antény. Šesť zo siedmich druhov diskov kolies z ľahkej zliatiny formátu od 17 do 20 palcov je vyhradených exkluzívne pre GTC.

Špeciálna konštrukcia prednej nápravy zlepšuje ovládateľnosť


Podvozok modelu Astra GTC má prednú nápravu špeciálnej konštrukcie, podobnú modelu Insignia OPC, ktorá zlepšuje jazdné vlastnosti a zabezpečuje bezprostrednú reakciu vozidla, akú nároční vodiči očakávajú pri športovom automobile. Oproti päťdverovej verzii modelu Astra má GTC o 15 mm zníženú svetlú výšku, pričom základné dimenzie podvozka sa mierne zväčšili. Vďaka predĺženým ramenám zadnej nápravy rázvor vzrástol o 10 mm z 2685 mm na 2695 mm. Aj
rozchod obidvoch náprav je zväčšený na 1584 mm (+ 40 mm) vpredu a 1588 mm (+ 30 mm) vzadu. To umožnilo použiť kolesá väčšieho priemeru so športovými nízkoprofilovými pneumatikami, ktoré zlepšujú stabilitu a vozidlu dodávajú výrazný vizuálny akcent.


No najvýznamnejšia zmena nie je na pohľad viditeľná. Všetky verzie modelu Astra GTC, bez ohľadu na použitý motor a verziu vybavenia, majú novú prednú nápravu High Performance Strut (HiPerStrut). Oproti bežnej náprave s tlmičovými vzperami McPherson, používanej pri päťdverových modeloch radu Astra, má náprava HiPerStrut zmenenú geometriu – predovšetkým zmenšený odklon osi čapu riadenia. Tým sa zlepšuje vedenie kolesa, redukuje prenos síl od poháňaných predných kolies do riadenia a zvyšuje presnosť ovládania. Vďaka novej prednej náprave poskytuje Astra GTC živé, športové jazdné vlastnosti, zlepšenú ovládateľnosť a presnejšiu spätnú väzbu.

Konštrukcia zadnej nápravy kombinuje vlečené ramená, spojené torzne pružnou priečkou a Wattov priamovod. Táto inteligentná konštrukcia, patentovaná značkou Opel, už preukázala v modelovom rade Astra mnohé výhody. Je ľahšia a kompaktnejšia ako viacprvkové závesy zadných kolies, pričom poskytuje vysoký komfort, vynikajúcu izoláciu prenosu hluku a výbornú stabilitu.


Konštrukcia podvozka modelu Astra GTC perfektne integruje systém tlmičov pruženia FlexRide s inteligentnou, plne adaptívnou reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia. Tento systém zvyšuje dynamickú stabilitu vozidla, zlepšuje jazdné vlastnosti v zákrute a optimalizuje reakciu vozidla na impulzy riadenia automatickým prispôsobovaním charakteristiky tlmičov pruženia stavu cesty, rýchlosti a individuálnemu štýlu jazdy konkrétneho vodiča. Lepšia stabilita a ovládateľnosť prispievajú k zvýšeniu aktívnej bezpečnosti vozidla v kritických situáciách. FlexRide navyše umožňuje vodičovi jednoduchým stlačením gombíka meniť celkové nastavenie podvozka v troch režimoch: Na výber je vyvážený režim „Standard“, komfortne orientovaný „Tour“ alebo aktívny režim „Sport”.