Porsche 911 v aktuálnej generácii 992 sme mali možnosť prvýkrát vidieť na autosalóne v Los Angeles v novembri 2018. Po päť a pol roku čas na novú generáciu podľa Nemcov ešte nenastal, namiesto nej nám predstavia facelift 992.2, ktorý okrem iného prinesie prvú hybridnú deväťsto-jedenástku.

Zatiaľ nie je úplne jasné, aký typ elektrifikácie Porsche zvolilo pre svoj najznámejší model, oficiálne technické údaje automobilka totiž ešte nezverejnila. Z dostupných informácií to ale vyzerá, že nepôjde o plug-in hybrid, inak povedané, do zásuvky ho nepripojíte.

Rýchlejší ako Turbo S

Čo Porsche naopak zverejnilo, je čas z Nürburgringu. Novinka ho zvládla za 7 minút a 16,934 sekundy. Výrobca k tomu dodáva, že je „o 8,7 sekundy rýchlejšia v porovnaní s predchádzajúcim ekvivalentným modelom“, má to však háčik. Nemci akosi (schválne) zabudli dodať, s ktorou súčasnou verziou uvedený čas porovnávajú.

Aby ste si trochu urobili obrázok o tom, ako bude hybridná 911 rýchla, môžeme ju porovnať s aktuálnym Porsche 911 Turbo S s výkonom 650 koní, maximálkou 330 km/h a schopnosťou zrýchliť z miesta na stovku za 2,7 sekundy. „ESko“ zvládlo Ring v roku 2021 za 7:17,3 min., teda o 0,36 sekundy pomalšie, je ale nutné dodať, že ide o čas nemeckého magazínu Sport Auto a nie automobilky.

Veľké pevné krídlo je súčasťou paketu Aero.

Tým samozrejme výkony nového hybridu nespochybňujeme, evidentne ide o veľmi rýchly model, a aj preto nás zaujíma, akú techniku bude mať ukrytú pod karosériou. Frank Moser, ktorý je v Porsche zodpovedný za modely 911 a 718 prezradil, že hybridný systém bude v aute predovšetkým kvôli „spontánnej odozve“, ktorá z 911 urobí ešte rýchlejšie auto.

Nepochybujeme o tom, že časť zákazníkov novinka osloví, ďalších však bude nepochybne zaujímať, čo hybridná technika urobí s pohotovostnou hmotnosťou.

Pochopiteľne aj v tomto prípade došlo na zmienku o „testovaní vo všetkých klimatických podmienkach“, od púští po cesty za severným polárnym kruhom, od mestskej premávky po horské cestičky.

Obvykle podobné oznamy berieme s rezervou, respektíve ako samozrejmosť, nakoniec, robia to všetky automobilky, ktoré chcú na trhu niečo znamenať. V prípade Porsche ale hovoríme o firme, ktorá má v prioritách jazdné vlastnosti predsa len o čosi vyššie ako ostatní. A bude preto zaujímavé sledovať, ako sa vyrovnala s kompromisom „lepšie reakcie vďaka okamžitému záberu elektromotora/vyššia váha prídavného batériového pohonu“.

zdroj: Porsche