Základom 911 Speedster sa stalo rovno jedno z toho naj, čo produkovali - Porsche 911 GT3 generácie 991 (konkrétne pre motor). Samozrejmosťou je vysokootáčkový atmosférický plochý zážihový 4,0-litrový šesťvalec s 375 kW (510 k) a 470 Nm. Maximálne otáčky sú pritom až na hranici 9 000 ot. To je v dnešnej dobe ozaj veľká vec.

Čo na to dynamika? Roadster zrýchli z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a maximálka leží na hranici 310 km/h. Kvôli splneniu emisnej normy Euro 6d-Temp má motor nie jeden, ale rovno dva filtre pevných častíc. Kto by sa bál o hmotnosť, Porsche dodáva, že aj napriek nim má výfukový systém z nehrdzavejúcej ocele o 10 kg menej, ako v už beztak odľahčenej GT3.

Motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom. Automobil stojí na 20-palcových diskoch a v štandardnej výbave sú keramické brzdy. Celkovo vyrobia presne 1 948 kusov, čo je odkaz na začiatok výroby modelov Porsche.

Medzi príplatkami bude aj špeciálny balík Heritage za takmer 22-tisíc eur, ktorý obsahuje dizajnový smer z 50. a 60. rokov v interiéri. K tomu sú k dispozícii dvojciferné čísla na dverách a prednej kapote po vzore vtedajších súťažných verzií. Čísla si môže nový majiteľ zvoliť podľa seba. Nuž a cena samotného Speedstera začína v Nemecku na bláznivých 269 274 eur. Čo si myslíte, je to veľa alebo málo? Len aby sa z modelu zas nestal zberateľský artikel, ako je to pri limitovaných modeloch od Porsche v poslednej dobe zvykom, napriek tomu, že voči tomuto fenoménu automobilka už verejne vyhlásila boj a odpor.

Zdroj foto: Porsche

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov