Novinka mala premiéru tesne pred oficiálnym predstavením na autosalóne v Los Angeles. Niečo sme sa však o aute dozvedeli už skôr, keď napríklad odjazdil okruh na Nürburgringu s časom 7:04,511. To je až o 23,6 sekundy menej, ako to dokázala skvelo vyladená verzia GT4, z ktorej vychádza.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Elektronika motor skrotí až pri 9 000 ot./min.

Po takejto perfektnej predochutnávke nám Porsche teraz zverejnilo všetky technické detaily. Pohonnou jednotkou je plochý atmosférický 4,0-litrový zážihový šesťvalec. Má maximálny výkon 368 kW (500 k) pri 8 400 ot./min. a 450 Nm pri 6 750 ot./min. No obmedzovač otáčok zasahuje až pri 9 000 ot./min.

S manuálom v ponuk nebude

Verziu Porsche Cayman GT4 RS možno získať len s dvojspojkovou prevodovkou PDK. Motor uložený uprostred auta posiela krútiaci moment len na zadné kolesá. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvláda GT4 RS za 3,4 sekundy. To je pri pohone zadnej nápravy skvelý údaj. Koho by ešte zaujímala maximálna rýchlosť, tá je 315 km/h.

Odľahčovanie v praxi

Keďže sa jedná o model RS, je zrejmé, že došlo aj na odľahčovanie a mnohé ďalšie úpravy. Podvozok je voči Caymanu o 30 mm nižšie, je tuhší a so špecifickým naladením. Navyše tu máme zadné krídlo či odľahčené prvky karosérie. Tam patrí napríklad karbónová predná kapota, zadné sklo je zase z tenšieho skla. Výrobca šiel tak ďaleko, že odstránil madlá na dverách a nahradil ich pútkami. Spolu s menším množstvom izolačného materiálu sa podarilo udržať hmotnosť na skvelých len 1 415 kg.

Ako je pre Porsche typické, už v dobe predstavenia si môžete model nakonfigurovať. Jeho cena začína na domácom nemeckom trhu pri sume 141 338 eur. Rozsah príplatkov je stále obrovský, vrátane Weissach paketu za mastných 15 815 eur či karbónových bŕzd za 7 913,5 eur.

Zdroj: Porsche