Na verejnosť prenikli správy, že vo Weissachu tvrdo pracujú na prepĺňanom 4 valcovom plochom motore, ktoré sa majú dostať do nedávno predstavených nových typov Boxster a Cayman. Hovorí sa, že motor je derivátom aktuálneho 3,8 litrového atmosférického boxera z Carrera S bez dvoch valcov. Ak by to bola pravda, objem 4-valca by mal byť 2,53 litra. Je celkom isté, že motor bude mať priame vstrekovanie paliva, VarioCam plus (technológiu kompletne variabilne nastaviteľného časovania a zdvihu ventilov). Odhaduje sa, že motor by mal byť vyladený na cca 250-260 kW (cca 350 k) a 490 Nm. Max. otáčky motora by mali byť 7 500 ot. Nepotvrdené informácie idú ešte ďalej. Hovoria o tom, že Porsche ponúkne tento motor so 7-stupňovou robotizovanou dvojspojkovou prevodovkou PDK nastavenou tak, aby lepšie využila silu motora v nízkych otáčkach. Kombinácia 6, prípadne 7-stupňová mechanická prevodovka a turbo boxer motor nie je vylúčená. Napriek strate charakteru atmosférického motora ktorý je v typoch Boxster a Cayman možné kúpiť s objemami 2,7 a 3,4 litra sa dá predpokladať, že priaznivci značky budú spokojní, keďže nový motor bude výrazne výkonnejší a ľahší. Pri týchto správach by mohla pookriať duša mnohých priaznivcov značky Subaru, však? :)
Dá predpokladať, že priaznivci značky budú spokojní, keďže nový motor bude výrazne výkonnejší a ľahší. Pri týchto správach by mohla pookriať duša mnohých priaznivcov značky Subaru, však? :)
Prekvapivá je tiež nepotvrdená správa o tom, že Porsche neplánuje zdieľať tento originálny motor s ostatnými značkami koncernu VW Group kam od minulého roka patrí. 4-valec boxer turbo má ostať výsadou výrobcu športiakov pre spomínané menšie typy a možno pre pripravované menšie SUV Macan.
Krátke video nižšie v skratke ukazuje ako pracuje Porsche DFI (Direct Fuel Injection) systém predstavený na predošlej generácii 911 typ 997.