Aktualizované 17.00 h, 8. 2. 2023: Slovenské zastúpenie Mazdy nám potvrdilo, že modernizovaná dvojka skutočne dorazí aj na náš trh. Ceny budeme mať pre vás už čoskoro.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nebudeme si nič nahovárať, je to prekvapenie. Nie je totiž bežné, aby mala nejaká automobilka v ponuke v rámci jedného typového radu hneď dve rovnocenné a v podstate i rovnako veľké autá (presnejšie povedané starý a nový model). Alebo ešte trochu inak... Stáva sa to pri výmene generácií, obvykle to ale trvá maximálne pár mesiacov, možno rok, kým sa výbehové vozidlo vypredá. Toto je ale iný prípad.

Tretia generácia Mazdy 2 – z roku 2014 – nástupom nového modelu evidentne nekončí. Japonci aktuálne predstavili jej ďalší facelift, ktorý ju (odhadom) pár rokov na trhu ešte udrží. A aj keď ešte nevieme, či modernizované auto dorazí aj k slovenským zákazníkom, Japonci ho chcú očividne predávať súbežne s novou, štvrtou generáciou, ktorá síce nosí na maske chladiča logo Mazdy, ale ide o preznačkovanú Toyotu Yaris Hybrid.

Týždenník Autocar už v tejto chvíli uvádza dokonca i ceny modernizovaného auta na britskom trhu, takže môžeme skoro s istotou povedať, že sa prepracovaná dvojka objaví aj na starom kontinente. Nedávalo by totiž veľký zmysel homologizovať ju len pre Britániu a voziť ju tam v relatívne malých počtoch, keď môže automobilka rozmelniť tieto náklady na celú Európu. Akurát ešte raz pripomíname, že netušíme, či príde táto novinka aj na Slovensko. Overíme to a dáme vám vedieť.

Pokiaľ ide o zmeny na samotnom aute, najviac vám toho asi povedia prvé oficiálne fotky. Automobilka k nim uvádza, že malý hatchback dostal nové laky (napríklad metalické odtiene Airstream Blue a Aero Grey), v štandarde by mal byť bezdrôtový Apple CarPlay, klimatizácia či tempomat.

Medzi najviac viditeľné úpravy bude patriť nová maska chladiča predstavená v dvoch verziách, ktorá je ešte tesnejšie prepojená s prednými svetlami a iný je tiež predný nárazník. Podobné drobné retuše dizajnu prebehli tiež v zadnej časti, novinkou sú potom farebné akcenty v diskoch kolies zladené s lakom karosérie či kontrastne upravená strecha s fóliou imitujúcou štruktúru karbónu.

Pokiaľ ide o motory, mali by ostať rovnaké. Inak povedané rôzne výkonové verzie atmosférického benzínového štvorvalca s objemom 1,5 litra, naladené na 75, 90 alebo 115 koní v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a v prípade prostredného prevedenia i so šesťstupňovým automatom.

Najsilnejší variant motora bude aj naďalej automaticky mild-hybrid, pričom túto úpravu si budete môcť objednať aj v kombinácii s 90-koňovou jedna-päťkou.

Viac farebných detailov, dekoračné lišty či kontrastné prešívanie čakajte tiež v kabíne, nebudú chýbať aktualizované stupne výbavy, čiastočné kožené čalúnenie, vyhrievaný volant a hromadu ďalších detailov, ktoré doplníme, keď nám Mazda k tomuto autu povie viac.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Mazda