S informáciou, ktorú samotná automobilka zatiaľ oficiálne nekomentovala, prišiel nemecký magazín Handelsblatt. Ten tvrdí, že za odchodom Sengera z funkcie šéfa vývoja softvéru VW stoja už medializované problémy s oneskorením predaja revolučného elektrického VW ID.3. Automobilke kvôli nemu pritom horí za chrbtom. VW ID.3 mal už totiž dávno jazdiť po cestách a znižovať automobilke flotilové emisie. Teraz musí jeho úlohu zastupovať elektrický VW e-Golf povolaný zo záloh.

Problémy na viacerých frontoch

So softvérom má pritom Volkswagen v poslednom období problémov viac než dosť. Aby toho nebolo málo, k VW-ID.3 sa pridali aj trojičky VW Golf, Seat Leon a Škoda Octavia postavené na platforme MQB Evo. Všetky hlásili problémy s funkcionalitou systému núdzového volania e-Call. Kvôli jeho otáznej funkčnosti bol koncern VW dokonca nútený pozastaviť dodávky nových áut k zákazníkom, čo prinieslo ďalšie finančné škody. Čo sa týka elektromobilu VW ID.3, okrem nefunkčného softvéru sa hovorí aj o hardvérových chybách samotnej podvozkovej platformy MEB. Práve jej vývoj mal Senger pod palcom. Rovnakú techniku má pritom použiť aj sesterská Škoda Enyaq. Tá by sa mala na trhu objaviť ešte tento rok, či a ako sa jej dotknú medializované problémy s VW ID.3, ukáže až čas.

Christian Senger pritom nie je jediným manažérom VW, ktorý nedávno opustil svoju pozíciu. Personálne zemetrasenie pred Sengerom zasiahlo aj Stefana Sommera zodpovedného za verejné zákazky a nákup komponentov či Andreasa Renschlera zodpovedného za nákladné autá koncernu VW. Posledným „odídencom“ je aj šéf automobilky Škoda Auto, Bernhard Maier.

zdroj: Handelsblatt