Projekt malej Toyoty, ktorá by pri občasnom poskakovaní po meste mohla teoreticky jazdiť len vďaka nabíjaniu zo solárnych panelov, zjavne zaujal. Konkrétne britskú neziskovú organizáciu Advanced Propulsion Centre UK, ktorá sa rozhodla podporiť ho spoločne s tamojšou vládou.

Úlohou Toyoty bude postaviť plne funkčný prototyp v továrni v Derby a v spolupráci s miestnou univerzitou zahájiť testovací program.

Zdieľanie a recyklácia

Výsledná štúdia má dať odpoveď na otázky, nakoľko je fotovoltika od firmy Savcor skutočne schopná predlžovať dojazd v závislosti na podmienkach, ale má sa zaoberať tiež možnosťou využitia recyklovaných materiálov pri výrobe či vylepšovaním konektivity mestského mini.

Úlohou vývojového oddelenia má byť tiež posúdenie možností zjednotenia mechanických komponentov s iným automobilom. Konkrétne ide o miniatúrnu dodávku od ELM Mobility pri doručovaní v rámci takzvanej poslednej míle.

Elektro je zvýhodnené

Toyota FT-Me predstavená v marci tohto roka spadá do kategórie L6e, teda medzi takzvané „ľahké štvorkolky“, ktorým sa občas hovorí tiež „mopedauto“ alebo „štvorkolesový skúter“.

Ich pohotovostná hmotnosť nesmie presiahnuť 350 kg, v prípade elektrického pohonu sa však do tejto hodnoty nezapočítava hmotnosť batérie. Akumulátorové verzie majú tiež výhodu vo výkone. Kým autíčka so spaľovacími motormi nesmú prekročiť zdvihový objem valcov 50 centimetrov kubických a výkon 4 kW, teda 5,4 koňa, pre elektromotor platí rovnaké obmedzenie na trvalý výkon. Inak povedané, krátkodobý špičkový výkon môže byť teoreticky vyšší.

Bez ohľadu na pohon nesmie byť konštrukčná rýchlosť vyššia ako 45 kilometrov za hodinu, na druhej strane sa ale za volant môžu posadiť v niektorých štátoch aj 14-roční vodiči.

Len pre úplnosť dodávame, že sériová Toyota FT-Me by bola konkurentom pre rovnako koncipovaný Citroën Ami a odvodené modely Fiat Topolino a Opel Rocks Electric, ktoré majú batérie s kapacitou 5,5 kWh a elektromotor schopný dosiahnuť 6 kW (8 koní) a ich dojazd je podľa papierov 75 kilometrov pri spotrebe 8 kWh/100 km.

zdroj: Toyota