Koncept neobvyklého pretekárskeho špeciálu vznikol pod taktovkou HPD, čo je skratka divízie Honda Performance Development. Automobilka hovorí, že ide o pojazdné laboratórium a samozrejme karoséria rodinného SUV je v skutočnosti len povrchová kamufláž.

Pod tvarmi Hondy CR-V Hybrid Racer sa ukrýva kompletne trubkový rám z chróm-molybdénovej ocele, v ktorom pred zadnou nápravou sedí pozdĺžne uložený vidlicový šesťvalec s objemom 2,2 litra. Dopujú ho dve turbodúchadlá Borg Warner EFR7163, spaľuje syntetický benzín a motoru asistuje elektrická jednotka zásobovaná energiou zo superkondenzátorov Skeleton.

Honda v oficiálnej tlačovej správe výkon nespomína, ale britský Autocar už vyhrabal, že auto má 800 koní a po finálnych úpravách, ktoré povoľujú pravidlá Indycar, stúpne objem agregátu na 2,4 litra a výkon poskočí až na 900 koní.

O prenos výkonu sa stará sekvenčná prevodovka XTRAC s radením pod volantom a podobne zaujímavý je aj podvozok. Vpredu pracuje prepracované zavesenie okruhovej Acury NSX GT-3 Evo22, naopak zadné kolesá držia závesy z monopostu Dallara IR-18. Rovnaký pôvod majú tiež brzdy Brembo. Predné kotúče s priemerom 380 mm sú zo spomínaného NSX, zadné s priemerom 355 mm opäť séria Indycars.

„Skúmame oblasť elektrifikácie a 100-percentne obnoviteľných palív,“ hovorí o novom koncepte David Salters, prezident a technický riaditeľ HPD, americkej pretekárskej divízie Hondy a Acury. „CR-V Hybrid Racer stelesňuje charakter zábavy z jazdy, prezentuje elektrifikáciu a jednoducho vyzdvihuje korene našej automobilovej kultúry a pretekárske dedičstvo.“

„Rodinné“ CR-V, ktorému Honda s láskou hovorí Beast (čo snáď nepotrebuje preklad), bude mať verejnú premiéru 3. až 5. marca v rámci zahájenia série Indycar v St. Petersburgu na Floride.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: Honda