Koncept neobvyklého pretekárskeho špeciálu vznikol pod taktovkou HPD, čo je skratka divízie Honda Performance Development. Automobilka hovorí, že ide o pojazdné laboratórium a samozrejme karoséria rodinného SUV je v skutočnosti len povrchová kamufláž.
Pod tvarmi Hondy CR-V Hybrid Racer sa ukrýva kompletne trubkový rám z chróm-molybdénovej ocele, v ktorom pred zadnou nápravou sedí pozdĺžne uložený vidlicový šesťvalec s objemom 2,2 litra. Dopujú ho dve turbodúchadlá Borg Warner EFR7163, spaľuje syntetický benzín a motoru asistuje elektrická jednotka zásobovaná energiou zo superkondenzátorov Skeleton.
Honda v oficiálnej tlačovej správe výkon nespomína, ale britský Autocar už vyhrabal, že auto má 800 koní a po finálnych úpravách, ktoré povoľujú pravidlá Indycar, stúpne objem agregátu na 2,4 litra a výkon poskočí až na 900 koní.
O prenos výkonu sa stará sekvenčná prevodovka XTRAC s radením pod volantom a podobne zaujímavý je aj podvozok. Vpredu pracuje prepracované zavesenie okruhovej Acury NSX GT-3 Evo22, naopak zadné kolesá držia závesy z monopostu Dallara IR-18. Rovnaký pôvod majú tiež brzdy Brembo. Predné kotúče s priemerom 380 mm sú zo spomínaného NSX, zadné s priemerom 355 mm opäť séria Indycars.
„Skúmame oblasť elektrifikácie a 100-percentne obnoviteľných palív,“ hovorí o novom koncepte David Salters, prezident a technický riaditeľ HPD, americkej pretekárskej divízie Hondy a Acury. „CR-V Hybrid Racer stelesňuje charakter zábavy z jazdy, prezentuje elektrifikáciu a jednoducho vyzdvihuje korene našej automobilovej kultúry a pretekárske dedičstvo.“
„Rodinné“ CR-V, ktorému Honda s láskou hovorí Beast (čo snáď nepotrebuje preklad), bude mať verejnú premiéru 3. až 5. marca v rámci zahájenia série Indycar v St. Petersburgu na Floride.
zdroj: Honda