McLaren ukončil výrobu hypercaru P1
Ďalší McLaren P1 už nebude, automobilka vyrobila posledný kus z limitovanej 375 kusovej série.
Hovorca automobilky Wayne Bruce povedal, že nemáme čakať ďalšie McLareny P1, nevyrobia ani iné karosárske verzie, ako napríklad roadster alebo P1 GTR, ktorý by mohol jazdiť v cestnej premávke. Keď dokončia posledný McLaren P1 GTR, linku definitívne zavrú. Automobilka nechystá ani nástupcu hypercaru, potvrdil to CEO Mike Flewitt: „McLaren P1 sa etabloval ako ikona a akékoľvek auto, ktoré by pokračovalo v línii Ultimate Series, by muselo byť dôstojným nástupcom, teda v tomto prípade priniesť významný krok dopredu v technológiách a výkone. O budúcnosti sme v tejto fáze nerozhodli.“
McLaren P1 mal byť spirituálnym nástupcom legendárneho McLarenu F1. Koncept po prvýkrát ukázali v roku 2012 na autosalóne v Paríži a produkčný kus v Ženeve nasledujúci rok. Hypercar navrhli okolo karbónového monokoku, použili hybridný 3,8 litrový twin-turbo V8, 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, všetko samozrejme z produkcie McLarenu. Pohonná jednotka ponúkla 916 k a 900 Nm, v reči výkonnostných parametrov to je stovka za 2,8 s, dvestovka za 6,8 s, tristovka za 16,5 s a topspeed 350 km/h (elektronicky obmedzený). Automobilka obmedzila produkcia na 375 kusov pre zákazníkov, okrem toho postavili 21 prototypov a predprodukčných áut.
McLaren P1 v číslach
Vyrobené kusy: |
13 x experimentálny prototyp 5 x validačný prototyp 3 x predprodukčné auto 375 x produkčné auto |
---|---|
Čas výroby: | 800 hodín |
Počet ľudí pri výrobe auta: | 105 |
Množstvo farby: | 5 - 8 l základnej farby (v závislosti na farbe), 8 - 9 l laku |
Doba lakovania: | max. 5 dní v závislosti na špecifikácii |
Najobľúbenejšia farba: | Volcano Yellow |
Dĺžka testovacích jázd: | 620 000 km |
Globálne rozdelenie: |
Severná a Južná Amerika - 34% Európa - 26% Stredný Východ a Afrika - 13% Ázia a Pacifik - 27% |
Zdroj: autoblog.com, tlačová správa