Automobilky majú v obľube po úspešnom teste naň samozrejme poukázať. Seat vyslal svoj model Leon X-Perience Titan Desert na jedno z najhorších miest na svete, na púšť Sahara, kde prehádzal viac ako 100 km po rôznych pieskových dunách.

Ako prejsť bezpečne cez púštnu dunu? Jedným z kľúčových bodov je zníženie tlaku v pneumatikách. Pre ľahší prejazd dunou museli vodiči ísť tiež priamo a nie zošikma.

Po trase jazdci prešli aj jednou z najznámejších dún na Sahare s názvom Erg Chebbi. Tá je dlhá až 22 km a šírka dosahuje 5 km. V najvyšších miestach majú hrebene až 150 metrov, čo si vodič pri ich prejazde vôbec nemusí uvedomiť.

Automobily jazdili aj po rovných častiach púšte.

A ako najlepšie prejsť podobnými úsekmi? Jedným z kľúčových bodov je zníženie tlaku v pneumatikách. Pre ľahší prejazd dunou museli vodiči ísť priamo a nie zošikma. Výjazd by mal byť tiež konštantný na jeden rýchlostný stupeň. Pri zjazde dolu sa neodporúča jazda na neutrál, ale treba ísť so zaradeným rýchlostným stupňom.

Púštne duny majú hrebene vysoké až 150 metrov.

Sahara je tiež známa vysokými výkyvmi teplôt. V noci tu dosahovali teploty bodu mrazu a cez deň sa blížili k 50 °C. Pre pohodu na palube Leonu tak konštruktéri museli myslieť už dopredu a zabezpečiť aj pri takýchto extrémnych podmienkach príjemné prostredie pre vodičov. Toto dobrodružstvo to len dokázalo.

Ďalším extrémom na ceste boli mikročastice piesku. Tie sú menšie ako jeden mikrón. Aj tým musel čeliť vzduchový systém Leonu. Spolu s tým zastihli vodičov piesočné búrky, pri ktorých je vždy najlepšie zostať stáť a nesnažiť sa pokračovať ďalej, hoci aj s minimálnou rýchlosťou. Leon X-Perience Titan Desert všetky nástrahy zvládol a dopravil svoju posádku bezpečne späť do Maroka. Táto etapa dokázala, že aj model Leon v prevedení X-Perience Titan Desert dokáže zvládnuť tie najhoršie nástrahy na ceste, aké ponúkne práve púšť Sahara.