Špeciálne v dobe počas či tesne po korona kríze dostala celosvetová ekonomika rany porovnateľné azda len s vojnou. Preto sú pre viacerých vodcov automobilového priemyslu, ktorý špeciálne v Európe tvorí nezanedbateľnú časť tvorby práce, nepochopiteľné viaceré rozhodnutia a spôsob akým chce EÚ znižovať emisie, špeciálne CO2. Špeciálne v tejto dobe, ktorá ešte stále jasne ukazuje, že elektromobilita nie je v stave ponúknuť plnohodnotnú alternatívu spaľovacím autám, a ak sa k tomu niekde vo vybraných oblastiach približuje, sú EV či PHEV autá nezanedbateľne drahšie. Napriek tomu sa objavujú rozhodnutia vlád ekonomicky vyspelých krajín, ktoré už poznajú dátumy zákazu predaja klasických áut.

Porsche má pre spaľovacie motory riešenie

Šéf vývoja Porsche však nechce len frflať a spochybňovať. Jeho tím spolu s vývojovými pracovníkmi Siemens tvrdo pracovali na vývoji syntetických palív. Predstavte si dokonca, že spaľovacie motory možno vôbec nebudú CO2 produkovať. Nemusia totiž spaľovať klasické fosílne palivá a ešte zaujímavejšou správou je, že na to, aby zvládli jazdiť na umelý benzín, nebudú potrebovať žiadne úpravy. Michael Steiner doslova povedal: "Pokiaľ ide o zákazy spaľovacích motorov a hybridov, sme presvedčení, že je to nedorozumenie. Problém totiž nie je samotný spaľovací motor, ale palivo, ktoré v ňom horí.


Syntentické palivo takmer neprodukuje CO2

Vyvíjame syntentické palivá za pomoci obnoviteľných zdrojov energie. Vďaka tomuto umelému benzínu dokážu byť spaľovacie autá rovnako ekologické ako elektromobily. Pre zníženie produkcie CO2 musíme urobiť mnohé. Ale problém nie je spaľovací motor, ale palivo. Popri náročnom vývoji syntetického paliva musíme vynaložiť ešte nemálo energie na to, aby sme presvedčili kompetentných, že tu má ostať priestor pre spaľovacie autá. Či sa nám to podarí, nevieme, ale dnes sa tu všetci bijeme za zlú vec. Urobíme, čo bude v našich silách, aby sme emotívnym autám, autám s vášňou dali šancu či už v pretekoch, ale aj na cestách. Zároveň dodal, že eFuel je pre Porsche veľmi dôležité. Vďaka syntetickému palivu by dokázali znížiť ich produkciu CO2, taktiež nemá vedľajší produkt, má menej častíc a produkuje menej NOx ako súčasné palivá. Porsche dokonca očakáva, že vďaka ich palivu eFuel, bude produkcia CO2 až o 85 % nižšia.

 

Vnímam ako poslanie ukázať svetu, že tu môže byť alternatíva v podobe e-palív a nie je dôvod zakazovať úplne všetko. Steiner však potvrdil, že v súčasnosti sa aj Porsche zásadne orientuje na eletrické autá vo forme ich vývoja a rozšírenia ponuky modelov. E-palivá majú byť prídavkom e-mobility. Testovanie syntetického paliva začne budúci rok práve na modeloch Porsche 911. Nie je vôbec náhoda, že to bude práve na tomto type skutočne legendárneho auta. Už veľa krát v ostatnom čase zaznelo, že toto bude posledné porsche ktoré kedy, ako vôbec kedy prejde na elektromobilitu. Súčasná miera poznania a technologického stupňa vývoja by totiž schopnosti, poslanie a ducha Porsche 911 zabila a preto s plne, ale ani prevažne elektrickou verziou Porsche 911 v Štuttgarte neuvažujú. Snáď tým Steiner nenaznačuje, že ak to so syntetickým palivom nevýjde, Porsche 911 ako typový rad je ohrozené.

My v redakcii TOPSPEED.sk týmto návrhom a nápadom držíme palce, keďže týmto akoby nám Michael hovoril z duše. Keby sme aj rovno neboli majitelia športovo a emotívne ladených áut, malo by to tak byť minimálne preto, že staviť všetko na jednu kartu ešte niekdy v ničom nedopadlo len dobre.

zdroj: autocar.co.uk