Výlet mimo cestu znamenal s veľkou pravdepodobnosťou stret so stromom... Malé výbehové zóny a zvodidlá pribudli až časom.

Nordschleife, teda v preklade „severná slučka“, je snáď najťažším okruhom sveta a aj preto si vyslúžila prezývku zelené peklo. Ide o takzvaný prírodný okruh, ktorý je postavený v lesoch a nie niekde na rovine. Terén je členitý, asfalt má rôznu kvalitu a výbehové zóny sú žiadne alebo veľmi malé. Priestor na chyby tu proste nie je. Aj preto na severnej slučke nenájdete veľké množstvo pretekov svetového významu. Bezpečnosť je tu proste mizerná (aj keď trať niekoľkokrát upravovali). V roku 1976 tu napríklad nešťastne havaroval Niki Lauda s monopostom F1.

Stavba Nurburgringu

Na stavbe, ktorá trvala dva roky, pracovalo 3000 robotníkov

Okruh Nürburgring však nevznikal primárne pre motoršport, ale pre testovanie automobilov. K svojmu primárnemu účelu slúži až dodnes. Aj preto na okruhu nájdeme prudké klesanie, stúpanie a veľmi dlhé rovinky, ktoré sú pre klasické trate netypické. Stavba okruhu začala v roku 1925, jeho história však siaha ešte ďalej. Plánovanie začalo už v roku 1905 aj vďaka cisárovi Wilhelmovi II., ktorý podporoval myšlienku vybudovania okruhu v pohorí Eifel. Stavbu podporil aj fakt, že už v roku 1904 sa začalo pretekať v podujatí Gordon-Bennet, ale na bežných cestách. Potreba okruhu teda vzrastala. Plánovanie a stavbu však prerušila prvá svetová vojna.

Vojnou postihnutí Nemci začali so stavbou ringu až v roku 1925, dostavali ju o dva roky neskôr. Na stavbe pracovalo približne 3000 pracovníkov. Stavba stála 15 miliónov ríšskych mariek. Už pri stavbe bolo jasné, že pôjde výlučne o uzavretý okruh, mimo cestnú sieť. Na pohorí Eifel postavili dve časti okruhu: svetoznámy Nordschleife a dnes už zabudnutý Südschleife. Spojením oboch častí okruhu vznikla trať dlhá až 28,3 km. Šírka bola 6,7 metra. Piloti tu museli prekonať až 172 zákrut! V roku 1927 mala Nordschleife až 22,6 km a Südschleife 7,7 km. Južnú slučku používali omnoho menej, než známejšiu variantu. V rokoch 1970 až 1971 ju prebudovali, až ju napokon v 80. rokoch zavrhli. Dodnes sa zachovali len jej časti, ktoré sú súčasťou cestnej siete.

Nordschleife má dnes dĺžku 20 832 metrov a 73 zákrut. Najvyšší bod trate je 616,8 metrov nad morom, najnižší bod 320 metrov nad morom. Prevýšenie je takmer 300 metrov. Najvyššie stúpanie má hodnotu 17%, klesanie 11%. Prvé preteky sa konali 18. júna 1927. Najrýchlejší oficiálny čas - 6 minút 25,91 sekundy zajazdil Stefan Bellof s Porsche 956 v roku 1983. 


Dnes je okruh otvorený pre testovanie, automobilové preteky, ale aj pre jazdy verejnosti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov