Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pod prednou kapotou záujemcovia nájdu očakávaný 2,5 litrový prepĺňaný benzínový štvorvalec typu boxer. Ten aj vďaka variabilnému časovaniu ventilov, Dual Active Valve Control System, dosahuje výkon 227 kW (309 k). Toto maximum dosiahne pri 6 000 ot/min. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 393 Nm pri 4 000 ot/min.  Motor je spriahnutý výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. S motorom súvisí aj systém Subaru Intelligent Drive (SI-Drive), ktorý dáva vodičovi na výber z troch možností nastavenia charakteristiky motora a odozvy na plyn. Pomocou otočného ovládača na stredovej konzole si tak môže vybrať z módov Intelligent, Sport a Sport Sharp. Aj keď automobilka zatiaľ nezverejnila hmotnosť, či dynamické parametre, dá sa očakávať zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 5 s.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V Subaru bol vždy najdôležitejší podvozok a pohon všetkých kolies (s výnimkou zadokolky Subaru BRZ).  V prípade nového STi to samozrejme nie je inak. Samozrejmosťou je symetrický pohon všetkých kolies doplnený, vodičom ovládaným, medzinápravovým diferenciálom DCCD (Driver Controlled Center Differential). Ten v normálnom stave rozdeľuje krútiaci moment medzi prednou a zadnou nápravou v pomere 41:59. Vodič však môže tento pomer meniť. Systém DCCD totiž obsahuje tri automatické módy nastavenia svornosti medzinápravového diferenciálu a v manuálnom režime si vodič môže vybrať až zo šiestich rôznych možností. Ďalším, dnes už bežným, prvkom je stabilizačný systém, ktorý v posledných rokoch, najmä v športových autách, ponúka okrem režimov zapnutý a vypnutý ešte minimálne jednu alternatívu. Ani v prípade Subaru WRX STi tomu nie je inak. Vodič tak má na výber režim Normal, režim Traction a samozrejme má možnosť systém aj vypnúť. Mimochodom v Subaru má názov VDC (Vehicle Dynamics Control) a obsahuje aj aktívne vektorovanie  krútiaceho momentu. To znamená, že v záujme dosiahnutia čo najneutrálnejších jazdných vlastností, v režimoch Normal a Traction, v zákrute pribrzďuje vnútorné predné koleso.

V interiéri vodiča čakajú vyhrievané športové sedadlá, ktoré majú, na rozdiel od predchádzajúcich generácii, nastaviteľnú opierku hlavy. V minulosti ju totiž STi-čka mávali integrovanú podobne, ako napríklad Octavia III RS. Nový je aj tvar volantu, ktorý dostal v poslednej dobe veľmi modernú, rovnú spodnú časť venca. Mimochodom auto má aj pomerne strmý prevod riadenia. Od jednej krajnej polohy po druhú stačí vodičovi iba 2,5 otáčky volantom. Štandardom je aj napríklad dvoj-zónová klíma, cúvacia kamera, či dva LCD displeje. Ten menší 3,5 palcový zobrazuje zaradený stupeň, alebo napríklad varovanie nízkej hladiny oleja. Väčší 4,3 palcový zasa slúži pre cúvaciu kameru, zobrazovanie informácií z audio systému, klimatizácie, či stavu VDC. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Subaru WRX STi kedysi vzniklo vďaka úspešnému pôsobeniu súťažných špeciálov na tratiach svetových rally. A hoci dnes už Subaru nemá svoj továrenský tím vo WRC, stále sa snaží tento model spájať s motoristickým športom. Preto na tohtoročnom Tokijskom autosalóne predstavila WRX STi pripravené na 24 hodinovku na Nürburgringu.

Subaru WRX STi by sa na európsky trh malo dostať v júny. Na ceny si tak budeme musieť ešte počkať. Pre americký trh automobilka na úvod predaja pripravila 1 000 kusovú sériu Launch Edition. Autá z tejto edície dostanú klasické bojové sfarbenie Subaru, teda modrý lak karosérie a disky kolies zlatej farby.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj: Tlačová správa