Komisár Guinnessovej knihy rekordov potvrdil rekordy Škody v najdlhšom nepretržitom drifte na ľade a v najdlhšom nepretržitom drifte na ľade s elektromobilom. Podarilo sa ich dosiahnuť na oválnej trati s dĺžkou 188,5 metra.

V rámci nového oficiálneho rekordu bolo vozidlo v kontrolovanom sklze po dobu viac ako 15 minút, pričom prešlo 7,351 kilometra. Podarilo sa tak prekonať predchádzajúci rekord s dĺžkou 6,231 km, ktorý stanovili v Číne v roku 2022. Zároveň padol aj druhý rekord, v najdlhšom nepretržitom drifte na ľade s elektromobilom. To však asi nebolo ťažké, keďže s elektromobilmi sa fakticky driftuje len krátku dobu a už vôbec nie na ľade. Mladoboleslavská automobilka dosiahla rekord na štvrtý deň po predchádzajúcich tréningových jazdách s rôznymi typmi pneumatík.

Na dosiahnutie rekordného driftu auto počas piatich dní pri teplotách bod bodom mrazu absolvovalo celkovo 18 hodín driftovania. Enyaq RS iV obstál a počas 15 minút a 58 sekúnd obišiel oválnu trať celkovo 39-krát. V priebehu jazdy dosiahol maximálnu rýchlosť 48,69 km/h a v najpomalšom bode sa pohyboval rýchlosťou 31,64 km/h.

Špeciálne upravený Enyaq mal vypnutú stabilizáciu

Možno viete, že žiadna moderná škodovka nemá možnosť stabilizačný systém deaktivovať úplne. Známy režim ESC Sport by na túto činnosť určite nestačil. Technici z Mladej Boleslavi preto museli tomuto konkrétnemu autu stabilizáciu deaktivovať, aby vôbec bolo možné nad riadnym driftovaním uvažovať. Ak by ste sa teda náhodou chceli na akejkoľvek novej elektrickej škode s pohonom zadných kolies, alebo oboch náprav šmýkať, nepodarí sa vám to. Škoda totiž klientom túto úpravu, ani možnosť určite neponúkne. Plne vypínateľná stabilizácia a trakčná kontrola je súčasťou výbavy ešte športovejšie orientovaných modelov konkurenčných značiek.

Druhý športový elektromobil od Škody

Štandardné sériové vozidlo použité na pokorenie rekordu bolo vybavené 20-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny. Predné pneumatiky auta, Däckproffsen 245/35 R20 z dielne Michelinu, mali 600 hrotov s dĺžkou 5 mm, čo umožnilo na ľade s minimálnou priľnavosťou dosiahnuť lepšiu trakciu a ovládateľnosť.

Pneumatiky Nokian Hakkapelitta 255/45 R20 na zadných kolesách mali 300 hrotov s dĺžkou 2 mm umiestnených po celej ploche pneumatiky.

Enyaq RS iV má športový podvozok. V porovnaní so základným modelom Enyaq iV je predná náprava znížená o 15 mm a zadná náprava o 10 mm. Model je druhým čisto elektrickým automobilom značky Škoda s označením RS. Vďaka batérii s kapacitou 82 kWh, resp. 77 kWh netto, a dvom elektromotorom ponúka výkon 299 koní a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Enyaq RS iV má jeden elektromotor umiestnený na zadnej náprave a druhý na prednej. Vozidlo dokáže ponúknuť športové výkony vďaka krútiacemu momentu 460 Nm. Za volantom tohto bláznivého pokusu sa znovu objavil známy britský motoristický novinár Richard Meaden (EVO Magazine), ktorý začiatkom minulého desaťročia so zásadne upravenou Škodou Octavia II prekonal rýchlostný rekord v triede predokoliek do dvoch litrov na soľných jazerách v USA.