V rýchlosti, pozeráte sa na najnovšiu evolúciu modelu Hyundai i30 Fastback, teda dvojpriestorový Hyundai s mierne dlhším zadným previsom a otváraním kufra v podobnom štýle ako pri klasickom liftbacku, povedzme pri Octavii. Na rozdiel od nej si však i30 zachováva pomerne vysoký prah v kufri, čo mu pomáha v oblasti pevnosti v krute, ktorá býva už z princípu slabinou tohto karosárskeho riešenia.

Testovaný fastback má prevádzkovú hmotnosť 1425 kg, jazdí na zimných pneumatikách s rozmermi 225/40 R 18 a jeho kufor má základný objem 450 l (o 55 l viac ako hatchback).

Turbo na väčších kolesách

Ide o verziu poháňanú novým štvorvalcom 1.5 T-GDi 48 V, teda už z názvu vyplýva, že si trochu pomáha reverzibilným alternátorom pracujúcim s napätím 48 V. Ním vie auto nielen štartovať (stop-štart), ale si ním v prechodových režimoch spaľovacieho motora aj trochu vypomôcť. Samozrejme len minimálne, a čisto elektrickej jazdy auto schopné nie je. Už po prvých kilometroch zisťujem, že občas rekuperuje intenzívnejšie, než by mi bolo príjemné. Na druhej strane, vďaka prevodovke iMT Hyundai „plachtí“. Stačí zložiť nohu z plynového pedála a hneď je z neho dvojtaktný Wartburg s voľnobežkou. A to je fajn, nebyť širokých zimných pneumatík (k motoru 1.5 T-GDI dostávate rozmer 225/40 R 18), ušetrí tým plachtením ešte viac. A prečo spomínam šetrenie? Pretože v praxi sa ukazuje, že aj s motorom naladeným na 117 kW (159 k) je Fastback veľmi úsporným autom.

Zaujíma vás niečo konkrétne? Pýtajte sa v diskusii pod článkom.

Po dlhom čase testujem auto s reálnou koncovkou výfuku (namiesto plastovej atrapy v zadnom nárazníku). Osviežujúce a príjemne úprimné.