Spoločná platforma s Yarisom

Pre segment najmenších áut bolo navrhnuté auto „o pol čísla“ väčšie. V porovnaní s predchodcom je Toyota Aygo X dlhšia až o 235 mm a širšia až o 125 mm. O 90 mm narástol aj rázvor vďaka novej platforme GA-B v architektúre TNGA. Toto riešenie je známe a osvedčilo sa už v modeloch Yaris a Yaris Cross, no v tomto prípade bolo prispôsobené požiadavkám ultra mestského auta. Vďaka tomu je Aygo X síce väčšie  ako predchodca, no nestratilo nič z obratnosti. Má lepší polomer otáčania (9,4 m), priestrannejší interiér a väčší je aj batožinový priestor (231 l).

Vytvára nový segment

Aygo X, to nie je len väčšia karoséria. Má tiež oveľa väčšie disky kolies (17- alebo 18-palcové) a väčšiu svetlú výšku. Toyota ho charakterizuje ako crossover. K jeho schopnostiam mimo ciest treba pristupovať s rezervou, no v meste môže byť pre jedného-dvoch dokonalá. Vodičovi, ktorý sedí vyššie, poskytuje lepší výhľad a pocit bezpečia. 

Stanovuje tiež štandardy z hľadiska úrovne bezpečnosti - od základnej verzie ponúka najnovšie systémy Toyota Safety Sense vrátane predkolízneho systému s detekciou chodcov a cyklistov, systému predchádzania kolíziám na križovatkách, automatické diaľkové svetlá, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu či inteligentný adaptívny tempomat.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Okno do sveta

Posádka v modeli Aygo X s voliteľnou vysúvacou látkovou strechou si užije ničím neobmedzený výhľad nahor. Ide o novinku v kategórii crossoverov v segmente A. Nová látková strecha bola navrhnutá tak, aby si ju vychutnal aj vodič za volantom – otvor je väčší o 40 mm pri 20 % zväčšení uhla výhľadu von.

Látková strecha z mimoriadne kvalitných materiálov, ktoré sú typické skôr pre luxusné modely, ponúka zvýšenú ochranu pred vodou a prachom. K odolnosti a robustnosti pre väčší pokoj v duši prispieva aj nová konštrukcia aerodynamického deflektora.

Tichšia ako predchodca

V autách z najnižších segmentov výrobcovia väčšinou šetria na mnohých prvkoch vrátane odhlučnenia interiéru. Sú to predsa zbytočné kilogramy navyše a pre niektorých užívateľov nepatrí akustický komfort medzi priority. Toyota sa pri modeli Aygo X rozhodla dať v tomto smere zákazníkom niečo navyše. Bolo do nej namontované vnútorné odhlučnenie dverí a predných stĺpikov a dvere dostali dodatočné tesnenie. Dodatočné odhlučnenie zahŕňa aj kapotu, oblasť čelného skla a podbehy kolies. A výsledok? Auto je o 6 % tichšie ako predchodca. Ide o veľkú zmenu, pretože z hľadiska hluku v interiéri aj tá najmenšia zmena výrazne zlepšuje komfort cestujúcich.

Nová automatická prevodovka

Aygo X má osvedčený trojvalcový motor. Má litrový objem a generuje výkon 53 kW (72 k). Nová riadiaca jednotka znižuje spotrebu paliva pri zachovaní doterajšieho výkonu. Použitá bola aj nová olejová vaňa, ktorá znížila vibrácie. Najväčšou revolúciou je však nová automatická prevodovka Multidrive S. S-CVT má o niečo lepší výkon pri zachovaní podobnej úrovne emisií a spotreby paliva ako manuálna verzia. Prevodovka funguje hladko a intuitívne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov