Športový hybrid znie trochu ako protirečenie, ale posledná generácia Toyoty Prius významne otočila a z pôvodne skromne motorizovaného auta je momentálne pôsobivo vyzerajúci liftback s pomerne slušným výkonom 223 koní.

Že môže Prius vyzerať ešte zaujímavejšie, dokázala Toyota počas víkendu, keď vo Francúzsku predstavila nový koncept 24h Le Mans Centennial GR Edition. Už z názvu je zrejmé, že novinka pripomína storočnicu známych vytrvalostných pretekov, ale zároveň poukazuje na spojenie s okruhovým špeciálom GR010 divízie Gazoo Racing, ktorý samozrejme tiež využíva hybridný pohon.

Dostane sa do výroby?

Upravený Prius dostal aerodynamicky optimalizované 18-palcové disky značky Rays, ktoré sú nápadne podobné kolesám na pretekárskom stroji a k tomu obutie koncernu Michelin s rozmerom 235/50 R18. Prídavné diódové svetlá integrované do predného prepracovaného nárazníka sú odkazom na nočné okruhové stinty a Toyota dodáva, že kompletne modifikovala aj odpruženie – auto má vpredu i vzadu rozšírený rozchod, nechýbajú tuhšie a kratšie pružiny a nové tlmiče.

Konštruktéri okrem dodatočných karbónových spojlerov, prídavného krídla či difúzora pod zadným nárazníkom nezabudli ani na odľahčenie karosérie v podobe kapoty vyrobenej z uhlíkového kompozitu. Všetky zmeny sa podpísali na predĺžení Priusu o 90 mm, zároveň je o 50 mm širší a o 30 mm nižší.

Chyba nie je vo vašom počítači, ani na našej strane... Nekvalitné fotky zverejnila samotná automobilka.

Pokiaľ ide o možnú produkciu, ústa Toyoty ostávajú nemé. Inak povedané, oficiálne plány produkcie koncept verejne zatiaľ neexistujú, už nejaký čas sa ale hovorí o tom, že Japonci pracujú na ostrej zvláštnej edícii GRMN Prius s plug-in hybridnou technológiou.

Či je to pravda, vám momentálne nepotvrdíme, ale teoretický potenciál na to nový Prius má. Už v základe ponúka benzínový dvojliter s elektromotorom a sériovej podobe zvládne akceleráciu z miesta na stovku za 6,7 sekundy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

zdroj: Toyota