Podľa obvykle dobre informovaného japonského magazínu Car Watch, ktorý svojho času oznámil vývoj manuálu pre Supru, totiž Toyota skutočne pracuje na novej verzii modelu GR Yaris s automatickou prevodovkou. A dokonca má toto auto za sebou aj prvé praktické skúšky.

Novinku testuje v rámci šampionátu Toyota Gazoo Racing Rally Challenge Shigeru Hayakawa, podpredseda predstavenstva a zástupca šéfa automobilky, ktorý podobne ako sám najvyšší Akio Toyoda nemá problém hodiť na seba nehorľavý overal, helmu, rukavice a pasovať sa to úlohy továrenského pilota.

Akio má v tom tiež prsty

Mimochodom, keď spomíname Akia, aj on má na vývoji tohto auta malý ale dôležitý podiel. Car Watch tvrdí, že to bol práve on, kto poradil testovaciemu tímu, aby upravili logiku radenia pákou voliča.

Toyoda, ktorý sám preteká pod pseudonymom Morizo, hovorí, že je oveľa prirodzenejšie podraďovať pákou smerom dopredu, keď má vodič tendenciu zapierať sa rukami o volant či čokoľvek pred sebou a naopak preraďovať na vyšší stupeň potiahnutím voliča dozadu, čo je opäť spontánna reakcia na preťaženie pri akcelerácii.

Ďalšou prednosťou Yarisu s písmenami GR na kufri a len dvomi pedálmi by mohla byť o niečo lepšia pružnosť a pravdepodobne aj vyššia maximálna rýchlosť. Podrobnosti o pripravovanom osemstupňovom automate, respektíve odstupňovaní jednotlivých prevodov dnes ešte nemáme, hádame ale, že dva stupne naviac v porovnaní s manuálom by mohli vyššie spomínané výhody skutočne poskytnúť.

Ak radšej auto ovládate po všetkých stránkach a teda chcete mať pod kontrolou aj prenos výkonu na kolesá prostredníctvom spojky, uvedené výhody vás asi príliš trápiť nebudú. Toyota však na to ide veľmi chytrým spôsobom. Novým automatom pre športový model môže osloviť oveľa viac potenciálnych klientov, ktorým môže navyše naúčtovať vyššiu cenu. A to je win-win pre všetky zúčastnené strany.

zdroj: Car Watch