V interiéri sa revolúcia nekonala. Na prvý pohľad došlo len ku generačnému omladeniu.

V interiéri sa revolúcia nekonala. Na prvý pohľad došlo len ku generačnému omladeniu.

Ako som už v predchádzajúcom článku spomínal, Outlander stráca svoj charakteristický „nos stíhačky (jet fighter)“. Nahrádza ho menej výrazná úzka chrómovaná maska. Bočná línia okien sa výrazne nezmenila. Zadné svetlá sú spojené zvláštnym dizajnovým prvkom. Outlander celkovo stratil ostré hrany a agresívne črty. Pokiaľ bol doteraz Outlander medzi crossovermi ľahko rozoznateľný, nová generácia zapadne do šedého priemeru konkurencie. Nový Outlander je dlhý 4655 mm, široký 1800 mm, vysoký 1680 mm a rázvor kolies má hodnotu 2670 mm. To znamená, že nová generácia je v porovnaní so svojím predchodcom takmer rovnako veľká.

Kde sú tie časy, keď Outlander rozpútaval diskusie svojou prednou maskou požičanou zo stíhačky.

Kde sú tie časy, keď Outlander rozpútaval diskusie svojou prednou maskou požičanou zo stíhačky.

Akosi sa nám vo svete automobilov stráca originalita. Tretia generácia Mitsubishi Outlandera ničím výrazným nezaujme.

Výrobca tvrdí, že interiér nového Outlandera poskytne viac luxusu a pohodlia. Z obrázkov sa zdá, že žiadna revolúcia sa nekoná. Rozvrhnutie vnútorného priestoru ostalo nezmenené. Jediným „úletom“ je umiestnenie výduchu vetrania takmer priamo pred spolujazdca. Výrobca si dal záležať na odhlučnení kabíny. Na palube sa nachádza veľký displej audio sústavy, ktorý umožňuje pohľad za vozidlo a dvojzónová klimatizácia. Mitsubishi odvezie maximálne 7 ľudí.


Pohon budú zabezpečovať 2 motory. 2,0 litrový MIVEC, ktorý bude spaľovať benzín, vyprodukuje 110 kW (150 k) a maximálne 195 Nm. Emisie by v tomto prípade mali byť nižšie ako 150 g CO2/km. Tento motor bude spojený s len päťstupňovým manuálom alebo CVT prevodovkou. V Európe bude pravdepodobnejšie obľúbenejším 2,2 litrový vznetový agregát DI-D s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Emisie klesnú pod 130 g CO2/km. Výrobca spotrebu jednotlivých motorov neuvádza. Mitsubishi k dieselovému motoru ponúkne 6 stupňovú manuálnu alebo automatickú prevodovku. Obe motorové verzie budú dostupné s pohonom prednej alebo oboch náprav.

Zadná časť chce vyvolať dojem, že koncové svetlá splývajú do jedného.

Zadná časť chce vyvolať dojem, že koncové svetlá splývajú do jedného.

V roku 2013 by mal do ponuky pribudnúť plug-in hybrid s pohonom všetkých kolies. Mitsubishi chce využiť svoje znalosti a skúsenosti v tejto oblasti. Trúfa si na dojazd až 800 km pri tvorbe emisií len 50 g CO2/km. Štandardné verzie dorazia na slovenský trh koncom tohto leta. Za 11 rokov predali viac ako 950 000 vozidiel prvej a druhej generácie Outlandera, čo je veľmi slušný úspech. Napriek relatívnej strate tváre a originality má aj tretí Outlander šance v úspešnom trende pokračovať.