Ako konštatuje J.D. Power, najproblematickejšou časťou nových automobilov sú informačné a zábavné systémy. Z dát pozbieraných medzi majiteľmi vozidiel vyplýva, že na konto infotainmentu ide v priemere až 49,9 chyby na 100 vozidiel. A práve na tomto sú bité nemecké prémiové značky...

Dôvodom ich nelichotivého postavenia v najnovšom zozname spoľahlivosti trojročných áut sú predovšetkým problémy so softvérom, na ktorý analytická spoločnosť a jej výsledky upozorňujú stále častejšie. Autori štúdie dodávajú, že až šesť z desiatich najčastejších problémov v rámci preverovaných vozidiel spôsobil infotainment.

Mimochodom, aj to je dôvod, prečo Audi skončilo tretie od konca (až 252 problémov na 100 vozidiel), Mercedes o dve miesta pred ním (240 na 100) a ôsmy od konca je Volkswagen (216 na 100). Tieto automobily majú viac elektroniky, respektíve zložitejšie systémy ako Mitsubishi, Toyota alebo Hyundai a Nemci evidentne majú problémy s ich odladením.

S hlavou hore môže opäť kráčať Lexus, ktorý skončil so 133 problémami na 100 áut (problems per 100 - PP100) na prvom mieste. Uvedený počet chýb nie je nízky, ale priemer je na úrovni 186 PP100, čo je ale medziročne o 6 menej.

Z nemeckých prémioviek ako tak dopadlo BMW, s počtom 184 PP100 je len tesne nad priemerom. Strmý pád naopak zažilo Porsche. Zatiaľ čo v roku 2012 jeho autá tlačili z druhej priečky na Japoncov, dnes je len na 20. mieste (s výsledkom 208 PP100).

Aktuálne patrí striebro automobilke Genesis, bronz berie sesterská Kia a úspech kórejských výrobcov podčiarkuje Hyundai na ôsmom mieste.

Len pripomíname, že J.D. Power zorganizovalo túto anketu od augusta do novembra 2022 a odpovede zozbierala od 30 062 pôvodných majiteľov áut. A samozrejme ich nezaujímal len infotainment. Firma podrobne analyzuje až 184 konkrétnych systémov, rozdelených do deviatich hlavných kategórií: klimatizácia, asistenčné systémy, dojmy z jazdy, exteriér, funkcie/ovládacie prvky/displeje, infotainment, interiér, pohon a sedadlá.

A kde je vyššie spomínaná Tesla? Automobilka Elona Muska na rozdiel od iných výrobcov s J.D. Power nespolupracuje a informácie od majiteľov analytickej firme neposkytuje, presnejšie povedané neposkytuje ich tam, kde je toto povolenie vyžadované zákonom. Aj preto Tesla nie je oficiálne zaradená do výsledkov. Vlastníci elektromobilov však boli ochotní podeliť sa so svojimi skúsenosťami a nie sú najlepšie. S 242 PP100 sa Tesla radí až na chvost, hneď za Mercedes a len tesne pred Ford a Audi.

zdroj: J.D. Power, Audi, Mercedes, Tesla