Najvýkonnejší ID.Buzz bude okrem iného ťažiť z technickej modernizácie nedávno predstavenej predĺženej sedemmiestnej verzie. Tá dostala nielen väčšiu batériu s využiteľnou kapacitou 85 kilowatthodín, ale tiež nový elektromotor s výkonom zvýšeným z 204 na 286 koní.

Na tejto hranici však GTX neskončí. Ako prvý variant v rade dostane druhý elektromotor na prednej náprave, takže auto ponúkne pohon 4x4 a zároveň vyšší systémový výkon. Oficiálne potvrdený nebol, malo by to byť ale 340 koní, ktoré postačia na odhadovaných 6,4 sekundy pri akcelerácii z miesta na stovku.

Posunutý bude tiež obmedzovač rýchlosti. Kým štandardný ID.Buzz vás nechá rozbehnúť na hranicu 145 km/h, predĺžený model zvládne 160 kilometrov za hodinu. Otázne samozrejme je, či VW pustí novinku ešte o niečo ďalej. Výkonovo by to auto nepochybne zvládlo. Zrejme však zvíťazí snaha obmedziť rýchle vybíjanie a GTX tým pádom bude asi tiež jazdiť nanajvýš sto-šesťdesiatkou.

Volkswagen ostrú verziu už potvrdil a práve špionážne obrázky naznačujú, že by mala byť dostupná v oboch veľkostiach (ďalšie zábery kolegov z britského AutoExpressu ukazujú, že v premávke jazdil predĺžený model). Od rázvoru by sa potom mala odvíjať aj kapacita batérie – 77 alebo 85 využiteľných kWh. Je však prakticky isté, že kvôli druhému elektromotoru a teda i vyššej pohotovostnej hmotnosti utrpí dojazd. Ten by sa mal podľa WLTP od 400 do 500 km.